۲۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۲۴

افتتاح پایانه صادراتی گل و گیاه 30 میلیارد تومان می‌خواهد

افتتاح پایانه صادراتی گل و گیاه 30 میلیارد تومان می‌خواهد

مدیرعامل اتحادیه سراسری گل و گیاه با بیان اینکه برای افتتاح پایانه گل و گیاه و تکمیل آن نیازمند همکاری مسئولان هستیم، گفت: با برنامه‌ریزی به منظور تولید و صادرات گل می‌توانیم در آینده جایگزین مناسبی برای صادرات نفت داشته باشیم، ضمن اینکه کشورهای اطراف ایران بازارهای خوبی برای صادرات گل هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حسن ولی در نشست خبری با بیان اینکه برای صادرات بین‌المللی گل نیاز به پایانه‌هایی است که محصول در یک زمان کوتاه وارد بازار شود، اظهار داشت: بدین ترتیب که عملیات فروش و کلیه مراحل بازدید در همان محل و در آن زمان انجام شود، محصول فروخته شده در داخل کانتینرها پلمب شده و مستقیم از مرز خارج شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری گل و گیاه گفت: برای احداث چنین پایانه‌ای اتحادیه‌ و تعاونی‌های‌های سراسر کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند و نزدیک فرودگاه امام خمینی (ره) و اتوبان آزادگان محلی ساخته شد که حدود 80 درصد مراحل اجرایی آن عملی شده است و امیدواریم تا سال آینده این پایانه افتتاح شود و به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به شرایط مطلوب آب و هوایی کشور برای پرورش انواع گل، افزود: بازار خوبی برای صادرات گل  در کشورهای اطراف ما  از جمله کشورهای عربی و کشورهای جدا شده از شوروی وجود دارد ضمن اینکه میزان مصرف گل در روسیه 8 میلیارد در سال و در کشورهای عربی 15 میلیارد شاخه گل در سال است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری گل و گیاه با بیان اینکه افتتاح پایانه گل و گیاه و تکمیل آن نیازمند همکاری مسئولان است، گفت: با برنامه‌ریزی در جهت تولید و صادرات گل می‌توانیم  در آینده جایگزین مناسبی برای صادرات نفت داشته باشیم.

حسن ولی با اشاره به اینکه برای تکمیل پایانه صادراتی گل و گیاه  30 میلیاردتومان درخواست وام داده‌ایم، افزود: با ادغام بخش بازرگانی در وزارت جهادکشاورزی کارها با سرعت بیشتری پیش می‌رود و وزیر جهادکشاورزی هم دستور داده‌ این کار سریع‌تر انجام شود.

وی در مورد میزان صادرات گل گفت: آمار صادرات گل منطبق بر واقعیت نیست، چراکه صادرات گل در یک نقطه متمرکز نیست، تاکنون آمار دقیقی از صادرات گل به ما  داده نشده است اما در صورتی که این پایانه صادراتی به بهره‌برداری برسد از آنجا که کلیه امور صادراتی در آنجا انجام خواهد شد این مساله حل می‌شود.

کد خبر 2422985

برچسب‌ها