۲۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۲۲

رئیس دانشگاه علم و صنعت:

امسال کسری بودجه داریم/ اعداد و ارقام بودجه در لحظه آخر تغییر کرد

امسال کسری بودجه داریم/ اعداد و ارقام بودجه در لحظه آخر تغییر کرد

رئیس دانشگاه علم صنعت با اشاره به کسری بودجه این دانشگاه در سال جاری و با انتقاد از بودجه 94 گفت: کاهش بودجه دانشگاه ها به فعالیت علمی و پژوهشی ضربه می زند.

محمد علی برخورداری در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به سوالی در خصوص بودجه در نظر گرفته شده برای این دانشگاه در سال 94  گفت: باید اعلام کنم خوشبختانه همه دانشگاه ها با یک معیارهای مشابهی بررسی می شوند به همین دلیل ممکن نیست یک دانشگاهی راضی باشد و دانشگاه دیگر راضی نباشد. البته درست است که دانشگاه ها با یکدیگر فرق دارند اما معیارهایی بوده که کما بیش همه به آن تن دادیم.

وی افزود: در مجموع بودجه هایی که در نظر گرفته شده کم است. آنچه برای سال 94  در نظر گرفته شده با اعدادی که توافق کردیم تفاوت دارد و اعداد و ارقام بودجه در لحظه آخر کاهش یافت که این موضوع مشکلات را بیشتر می کند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت در ادامه اظهار داشت: مهمترین بخش در دانشگاه فعالیت های علمی و پژوهشی است که مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید داشتند. در حالی که دانشگاه ها وارد عرصه پژوهش به مفهوم تبدیل پژوهش ها به فناوری و تولید شده اند متاسفانه این کاهش اعتبار مشکلاتی را درحوزه پژوهش بوجود می آورد.

برخورداری با اشاره به کسری بودجه این دانشگاه در سال جاری گفت: آنچه ما درباره کسری بودجه سال 93 محاسبه کردیم، حدود 4 تا 5 میلیارد است. این فقط هزینه های ضروری و اجتناب ناپذیر را شامل می شود و شامل هزینه هایی که لازم هست اما اگر نشد هم مشکلی پیش نمی آید، نمی شود.

وی افزود: اکثر دانشگاه ها دچار چنین مشکلی هستند و وزارت علوم بخشی را قول مساعد داده که جبران کند ولی همچنان معلوم نیست و منتظر هستیم ببینیم آخر سال چه اتفاقی رخ می دهد.

کد خبر 2442623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha