۱۰ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۰۹

حجت الاسلام شکریان:

اعتقاد به مهدویت یک باور اسلامی است

اعتقاد به مهدویت یک باور اسلامی است

بابل - مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تبریک مناسبت نهم ربیع الاول گفت: اعتقاد و باور به مهدویت یک باور اسلامی است.

حجت الاسلام ناصرشکریان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک به مناسبت نهم ربیع الاول و گرامیداشت حماسه عظیم نهم دی اظهار داشت: نهم ربیع الاول، نخستین روز امامت امام عصر علیه السلام است و آغاز دوره ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعیان به شمار می آید.

وی در ادامه افزود : نهم دی ماه و نهم ربیع الاول فرصت مغتنمی است برای تجدید بیعت با امامت و ولایت و این روز سرآغاز امامت حضرت مهدی(عج) است و این عهد و میثاق با امامی است که حاضر و ناظر برهمه اعمال ما است.

حجت الاسلام شکریان باور و اعتقاد به مهدویت را یک باور اسلامی دانست و خاطر نشان کرد : اعتقاد به آمدن مهدی(عج) نه یک باور شیعی بلکه یک باور اسلامی است که در اعتقادات شیعه که برگرفته از روایات اسلامی موجود است، امام دوازدهم(عج) از فرزندان پیامبر(ص) و از نسل امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) و بنا به تصحیح روایات، نهمین فرزند امام حسین(ع) و پدر آن حضرت امام حسن عسگری(ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه به وظیفه منتظران در عصر غیبت اشاره کرد و افزود: آنچه از روایات و دستورات اسلامی استفاده می‌شود این است که مهمترین رسالت شیعیان در عصر غیبت پایبندی جدی و عمیق به مبانی و معیارهای دینی و انسانی است و در روایتی از امام صادق(ع) دستوری که به منتظران حضرت داده شده، این است که در دوران غیبت منتظران باید علاوه بر داشتن حالت انتظار تقوا و پرهیزگاری محرمات الهی را رعایت کنند و خود را به برجستگی‌های اخلاقی و انسانی بیارایند.

خطیب موقت جمعه بابل در ادامه به اهمیت مسئله مهدویت اشاره کرد و گفت: متاسفانه موضوعات ارزشی و مورد توجه بشر همواره با آسیب‌هایی روبرو بوده‌اند و مهدویت نیز از این قاعده مستثنی نیست و در طول تاریخ گاهی با آسیب‌هایی مواجه شده است و امروزه نیز در سطح جامعه می‌توان برخی از این آسیب‌ها را به خوبی مشاهده کرد و آنچه که انتظار جامعه از قشر فرهیخته دانشگاهی در حوزه مهدویت می‌رود، این است که شناختی دقیق و صحیح از جایگاه مهدویت، ویژگی‌های جامعه مهدوی و موضوعات مرتبط با این فکر و اندیشه بدست آورند. گسترش این اندیشه برجسته و والا در بین جامعه و مبارزه جدی و عالمانه با برخی از آسیب‌های فکری این حوزه، رسالتی مهم برای عالمان و اندیشمندان جامعه است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان در پایان ضمن اشاره به برخی فتنه انگیزی نظام های استکباری و غربی و با هدف دامن زدن به اختلافات و شکاف در بین مذاهب اسلامی خصوصا مسئله مهدویت وفرهنگ  انتظار و با ایجاد گروه های تکفیری و تروریستی تاکید کرد : مسئله مهدویت و نقش و پایگاه آن بهترین ظرفیت برای ایجاد وحدت در دنیای اسلام و بین مسلمانان است و مهم ترین وظیفه منتظران در عصر غیبت تبعیت از رهنمودهای نائب برحقشان ولی فقیه زمان است.

کد خبر 2453000

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha