آیت الله تسخیری در بیست و هشتمین کنفرانس وحدت:

امام موسی صدر دارای شخصیتی چند بعدی و جامع بود

امام موسی صدر دارای شخصیتی چند بعدی و جامع بود

آیت الله تسخیری گفت: امام موسی صدر شخصیتی بزرگ و جامع علم، معرفت و جهاد بود که آثار زیادی را در عرصه های مختلف به ویژه لبنان برجای گذاشته است.

​به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله تسخیری مشاور عالی رهبر در امور جهان اسلام و رئیس شورای عالی تقریب مذاهب اسلامی درسومین روز کنفرانس وحدت اسلامی و درمراسم تکریم شخصیتهای فعال تقریب در محل سالن همایشهای صدا و سیما گفت: ما امروز برای تکریم پیشگامان و پرچمداران تقریب مذاهب اسلامی دور هم جمع شده ایم که هر یک کارهای بزرگی انجام داده اند و یکی از آنها امام موسی صدر بود.

وی با بیان اینکه امام موسی صدر دارای شخصیتی چندبعدی بود که نمی توان در چند دقیقه درباره ایشان صحبت کرد، افزود: او شخصیتی بزرگ و جامع علم، معرفت و جهاد بود که آثار زیادی را در عرصه های مختلف به ویژه لبنان برجای گذاشته است.

آیت الله تسخیری با بیان اینکه لبنان در حد خود، جهانی است گفت: لبنان به سبب کرامت این امت درحال مبارزه است و با سازو کاری که در اختیار دارد با رژیم صهیونیستی که برخی آن را شکست ناپذیر می پندارند، مبارزه می کند.

وی در ادامه در ارتباط با شخصیت امام موسی صدر گفت : ایشان در دوخانواده اهل علم صدر و شرف الدین بزرگ شده اند و دانش خود را از مراجع و بزرگانی چون علامه طباطبایی، شیخ حلی، آیت الله خویی، سید رضا صدر، سید محسن حکیم دریافت کرده اند و حق استادی برگردن بسیاری از طلبه های ما دارد.

رئیس شورای عالی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به نقش امام موسی صدر در انتشار مجله مکتب اسلام و نشر مقالات بسیاری به قلم خود در این نشریه، افزود: امام موسی صدر بر برخورد با محرومیت فرهنگی تأکید داشت و در این مسیر مدارس و دانشگاه ها را به سنگرهای مستحکم ضد تهاجم فرهنگی تبدیل کرد.

وی همچنین تصریح کرد: امام موسی صدر تلاش مجدانه و بی نظیری در برخورد با محرومیت اقتصادی داشت و موسسه فرهنگی جبل عامل را که توسط شرف الدین تأسیس شده بود، فعال کرد.

تسخیری از تأسیس مجتمع فنی و حرفه ای دختران، موسسه مبارزه با بی سوادی، انجمن رسیدگی به سالخوردگان به عنوان تعدادی از اقدامات امام موسی صدر در لبنان نام برد و افزود: او در صحنه های سیاسی نیز فعال بود و مجلس اعلای شیعیان و جنبش امل که زمینه ساز مقاومت اسلامی در لبنان شد را تأسیس کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تأکید امام موسی صدر بر وحدت اسلامی، و ارتباط خوب ایشان  با اهل سنت، افزود: ایشان در مجلس اعلای شیعیان هر نوع تفرقه را محکوم کرد و با ارسال نامه ای به حسن خالد خواستار یکسان شدن فقه تشیع و اهل سنت شد.

آیت الله تسخیری تأثیر گزاری امام موسی صدر بر خط مشی شیخ طوسی را یادآور شد و گفت: ایشان در کنار فعالیت های فرهنگی و اجتماعی کتابهای زیادی از جمله اسلام و تربیت دینی، اسلام و زن، اسلام و تحول را تألیف کرده است. امیدوارم خداوند این شخصیت عظیم را نجات دهد و در صحت و سلامت به جهان اسلام بازگرداند.

کد خبر 2461362

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha