صدور پروانه‌هاي جديد حوزه ارتباطات ثابت در نيمه اول سال ۹۴

صدور پروانه‌هاي جديد حوزه ارتباطات ثابت در نيمه اول سال ۹۴

معاون بررسيهاي فني و صدور پروانه رگولاتوري از صدور پروانه‌هاي جديد در حوزه اينترنت با عنوان ارتباطات ثابت (FCP) و ارائه خدمات ارتباطي ثابت (servco) تا تيرماه سال ۹۴ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، صادق عباسي شاهكوه گفت: در راستاي ساماندهي، بازنگري و همگرائي پروانه‌هاي حوزه ارتباطات ثابت و همچنين افزايش سطح خدمات دسترسي به اينترنت و خدمات مبتني بر آن، توسعه ارائه خدمات محتوائي و ارزش افزوده، پيش‌نويس "ضوابط حاكم بر پروانه ارائه خدمات ارتباطي ثابت (servco)" تدوين شده است.

وي با اشاره به اينكه براساس مصوبه كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات پروانه‌هاي حوزه ارائه خدمات انتقال داده‌ها (PAP)، عرضه و توزيع‌كنندگان اينترنت (ISDP)، ارائه خدمات عمومي تلفن ثابت (PSTN) و عرضه‌كنندگان خدمات اينترنت (ISP) ساماندهي مي‌شوند، افزود: براساس مصوبه ۱۹۱ كميسيون شركتهاي ارائه‌دهنده خدمات اينترنت بايد در دو دسته شبكه (Netco) و خدمات (servco) ساماندهي شوند و اپراتورهاي فعال در حوزه اينترنت بايد تا پايان خرداد ۹۴ براي دريافت پروانه‌ ارتباطات ثابت (FCP) جديد اقدام كنند.

عباسي با بيان اينكه مصوبه پروانه FCP هم اكنون به پنج گروه ارائه‌دهنده خدمات اينترنت در كشور ابلاغ شده است، گفت: در اين پروانه شركتهاي فعال در حوزه ارائه اينترنت مي‌توانند بدون محدوديت تكنولوژي و با رعايت انحصار شبكه زيرساخت و شبكه‌هاي ماهواره‌اي، هرگونه سرويس مرتبط با اينترنت را در كشور ارائه كنند.

وي درباره تفاوت پروانه‌هاي servco با پروانه‌هاي FCP عنوان كرد: پروانه‌هاي servco از نظر موضوع خدمات مانند پروانه‌هاي FCP هستند اما شبكه ندارند و در پيش‌نويس پروانه‌هاي servco ضمن توجه به تمامي سرمايه‌گذاريهاي قبلي انجام شده از سوي دارندگان پروانه‌هاي اين حوزه، به ايجاد ساختاري بادوام، پويا و با قابليت‌هاي افزون‌تر نسبت به پروانه‌هاي قبلي در اين بخش انديشيده شده است و با توجه به ارزش‌آفريني بسيار بالائي كه از بابت محتوا، كاربرد و خدمات در دنياي امروز براي كشور مي‌توان محقق ساخت، رگولاتوري خواستار حضور توانمندتر و ساختار يافته‌تر فعالان اين حوزه از طريق مشاركت، تركيب و ادغام است.

عباسي شاهكوه افزود: تمامي فعالان حوزه ارتباطات ثابت شامل شركتهاي دارنده پروانه و يا شركتهاي علاقه‌مند به فعاليت در اين عرصه مي‌توانند پس از تصويب ضوابط حاكم بر پروانه ارائه خدمات ارتباطي ثابت (servco)، متقاضي دريافت اين پروانه جديد كه ادامه راه پروانه‌هاي قبلي ISP و ISDP در شكلي وسيع‌تر و جامع‌تر است، باشند.

معاون بررسيهاي فني و صدور پروانه رگولاتوري اظهار كرد: در پيش‌نويس پروانه ارائه خدمات ارتباطي ثابت (sercvo) موانعي مانند مدت كم اعتبار پروانه‌ها، محدوديت در منطقه جغرافيائي براي فعاليت، موانع بر سر راه ارائه خدمات ارزش افزوده مانند VOIP ( از نوع origination)، ضوابط و مكاتبات اداري دست و پا گير و اقدام به سپردن ضمانت‌هاي متعدد به ازاي هر مرحله از افزايش پهناي باند برطرف شده است.

وي افزود: درصورت تصويب پيش‌نويس پروانه servco در كميسيون‌، در قبال امتيازاتي مثل شماره‌گذاري (Numbering) كه به دارندگان پروانه servco داده مي‌شود، تعهدات اجرائي و مالي متناسبي در نظر گرفته شده است تا در آينده شاهد اپراتورهاي خدمات فعال و جدي در اين زمينه‌ها باشيم.

کد خبر 2506562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha