۲۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۱۲

پیشنهاد نوروزی هنرمندان به مردم

بهار فصل نيست به تمامی وصل است/ کلمات سرخ بر کاغذ تقویم‌ها

بهار فصل نيست به تمامی وصل است/ کلمات سرخ بر کاغذ تقویم‌ها

محمدهادی کریمی نویسنده سینما درباره بهار نوشت و با زبانی شاعرانه پیشنهادهای نوروزی خود را به مردم ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی کریمی کارگردان و فیلمنامه نویس طی یادداشتی که در اختیار خبرنگار مهر قرار داد، پیشنهادهایی را برای ایام نوروز مردم ارائه کرد.

در متن این یادداشت آمده است:

توصيه من برای ايام طولانی تعطيلات نوروز، در يك كلام آن است كه كاری كنيم كه  كلمات سرخی كه از تعطيلی حكايت دارد تنها در روی كاغذ تقويم های روميزی و ديواری و سالنامه و ... رقم بخورد و جولان دهد نه در حوصله و شور و شعور و ذوق و عاطفه و احساس ما.

چيزهايی هرگز تعطيل بردار نيست بخصوص در تعطيلات و آن شكوه زيستنی است كه در اعتدال ربيعی به قامت اعتدال احساساتش را به بازار داد و ستدی می كشاند كه زيان و خسرانی ندارد، همه سود است، چه كتابی قديمی را با لذت خاطره خوانش نخستش باز بخوانيم و چه به همين ترتيب به باز تماشای فيلمی بنشينيم و لذت گذشته را در آيينه های تودرتوی حال و آينده ببينيم.

چه افزون بر لذت ديدن و خواندن لذت كشف يك اثر خوب را هم تجربه كنيم، توصيه ای ندارم برای نام بردن از كتاب يا فيلمی خاص، سليقه هركس مختص خود اوست و از فرديت اش می آيد و توصيه های مصداقی به نظرم كار بردی ندارد، توصيه مفهومی بخواهم داشته باشم دعوت به ديدن و خواندن آثاری است كه با جادوانگی در خاطره ها جاودانه شده اند، تردستی و جادوی بهار در جلوه پر شكوه  ناگهانی اش ميل به مفتون و مسحور شدن را در آدم بر می انگيزاند.

به سراغ نويسندگان و فيلمسازانی برويد كه در قامت يك شعبده باز ماهر ظاهر شده اند، يا بالاتر يك ساحر، حيرت حس هميشگی و زيبای اين ايام است، دلم نمی آيد به عادت هميشه بنويسم اين فصل است، بهار فصل نيست، به تمامی وصل است.

کد خبر 2515203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha