۴ فروردین ۱۳۹۴، ۰:۰۶

پیشنهاد نوروزی هنرمندان به مردم

مردم به دهکوره‌ها و مناطق بکر سفر کنند/ تا می توانیم کتاب بخوانیم

مردم به دهکوره‌ها و مناطق بکر سفر کنند/ تا می توانیم کتاب بخوانیم

فریدون محرابی از اینکه نوروزش را به نگارش کتاب و رفتن به کویر مصر در ایران می گذراند سخن گفت و پیشنهاد کرد مردم هم به نقاط بکر و کشف نشده ایران سفر کنند.

فریدون محرابی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جذابیت های ایام نوروز و اینکه تعطیلات را چگونه سپری می کند، بیان کرد: بخشی از جذابیت نوروز برای من به این دلیل است که در این ایام تعهدی برای اینکه صبح روز بعد سر کار بروید وجود ندارد درنتیجه شب ها خیال آرامتری دارید بنابراین در این ایام می توان کارهای عقب افتاده را انجام داد و من مجموعه ای از سریال های خارجی دارم که تماشای آنها برایم به تاخیر افتاده است و می خواهم در این ایام آنها را ببینم. 

این گوینده و بازیگر نمایش های رادیویی بیان کرد: بخش زیادی از نوروز هم به دورهمی مربوط می شود و شما می توانید این ایام را با دوستان، خانواده و آشنایان خود بگذرانید و من بعد از این دورهمی ها احتمالا هفته دوم تعطیلات را به کویر بروم. 

وی در پیشنهاد خود برای اینکه مردم به کجا سفر کنند، یادآور شد: فرقی نمی کند به کجا سفر کنیم. همین که تصمیم به سفر می گیریم خودش به اندازه کافی جذاب است و تفریح خوبی برای در کنار هم بودن است و اتفاقات خوبی را رقم می زند. با این حال ایران نقاط زیادی را برای سفر دارد که البته بسیاری از آنها شناخته شده نیستند. بیشتر مردم به مکان های تفریحی مشهورتر می روند درحالیکه دهکوره ها، بیراهه ها و مناطق دورافتاده جذابی هستند که می توان به آن مناطق رفت. 

این کارگردان نمایش های رادیویی در ادامه با اشاره به سفر خود عنوان کرد: من خودم چد سال پیش به کویر رفتم و آنقدر این تجربه برایم جذاب بود که دوست دارم اگر فرصتی پیش بیاید احتمالا در هفته دوم ایام نوروز به کویر مصر می روم. 

وی همچنین با اشاره به دیگر کارهای خود که اگر فرصتش را داشته باشد در ایام نوروز پیگیری خواهد کرد، گفت: مشغول نگارش کتابی درباره بازیگری و کارگردانی در رادیو هستم و تاکنون ۷۰ صفحه از آن را نوشته ام. این کتاب به شکلی تخصصی برای نمایش های رادیویی نوشته می شود و من اگر فرصتش را داشته باشم در نوروز بیشتر روی آن کار می کنم.

محرابی درباره مطالعه کتاب در ایام نوروز هم بیان کرد: من تنها پیشنهاد می دهم که همه در نوروز کتاب بخوانند و چندان اهمیتی ندارد که چه موضوعی داشه باشد. اهمیت آن هم از این باب است که فکر می کنم در حال حاضر دایره واژگانی ما ایرانی ها از ۳۰۰ تا ۴۰۰ کلمه بیشتر نمی شود بنابراین خوب است که هرکسی هر کتابی را که علاقمند است مطالعه کند خود من هم قصد دارم کتابی از هاروکی موراکامی را بخوانم.

وی در پایان یادآور شد: ما عادت به کتاب خواندن را فراموش کرده ایم و پیشنهاد من این است که مردم اگر حتی علاقه ای به خواندن ندارند حداقل کتاب های صوتی گوش کنند اما عمر خیلی کوتاه است و عید امسال هم می گذرد و هرچقدر بتوانیم بهتر خوش بگذرانیم بهتر است.

کد خبر 2514411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha