۲۶ اسفند ۱۳۹۳، ۸:۵۵

در آستانه نوروز/

«دختر فرمانده سبیلو» به کتابفروشی‌ها آمد/ انتشار سه رمان کودک

 «دختر فرمانده سبیلو» به کتابفروشی‌ها آمد/ انتشار سه رمان کودک

۲ رمان تالیفی و یک اثر ترجمه از ادبیات کودک توسط انتشارات افق در روزهای پایانی سال منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از این ۳ کتاب، رمان «دختر کوچولو فرمانده سبیلو» نوشته الهام مزارعی است که تصویرگری آن هم به عهده ارغوان خسروی بوده است.

الهام مزارعی فارغ التحصیل رشته میکروبیولوژی است و ۱۱ سال است که فعالیت ادبی دارد. او علاوه بر چاپ داستان های کوتاه در نشریات ادبی، عضو انجمن فرهنگی و هنری انگشت جادویی در شهر شیراز است. از این نویسنده، در سال ۹۲، کتاب «مامان کله دودکشی» و در سال ۹۳ کتاب «گوانجی و سیصد و شصت درجه جادویی» چاپ شده است.

خلاصه داستان «دختر کوچولو فرمانده سبیلو» این است که دختربچه ای خوابی دیده و در خواب یک نفر را سبیلو خطاب کرده است. توضیح دادن درباره این که او دیشب چه کسی را سبیلو خطاب می کرده، کاری دشوار و سخت است.

«دختر کوچولو فرمانده سبیلو» هشتادونهمین عنوان رمان کودک نشر افق است.

این کتاب با ۶۴ صفحه مصور، شمارگان ۲ هزار و ۲۰۰ نسخه و قیمت ۴ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.

کتاب دیگر که یک اثر ترجمه است، «خوشبختانه شیر» نام دارد. این اثر نوشته نیل گیمن با ترجمه پرناز نیری است و تصویرگری آن نیز توسط اسکاتی یانگ انجام شده است.

داستان این رمان هم به این ترتیب است: مامان برای ارائه مقاله اش درباره مارمولک‌ها به یک کنفرانس رفته و قرار است تا برگشتنش، بابا از خانه و بچه ها مراقبت کند. مسئولیت خانه و زندگی و بچه ها که دست باباها می افتد، معمولا خرابکاری می شود؛ به ویژه اگر بابای خانه سربه هوا هم باشد. ولی به بچه ها خوش می گذرد. چون خریدن یک بطری شیر از مغازه سر خیابان هم برای خودش داستانی هیجان انگیز به وجود می آورد.

نیل گیمن متولد ۱۹۶۰ در انگلستان است که در آمریکا زندگی می کند. این کتاب از آثار جدید اوست. او جوایزی از جمله جایزه جهانی فانتزی، هوگو و استوکر را در کارنامه دارد.

«خوشبختانه شیر» نودمین کتاب رمان کودک افق است.

این کتاب با ۱۲۸ صفحه مصور، شمارگان ۲ هزار و ۲۰۰ نسخه و قیمت ۷ هزار تومان منتشر شده است.

کتاب سوم هم «پریزادان درخت سیب» نوشته سید نوید سیدعلی اکبر است. تصویرگری این کتاب به عهده حدیثه قربان بوده است.

این رمان هم درباره پریزاده و دیو دوست داشتنی اوست. نوید سیدعلی اکبر هم از نویسندگانی است که چندسال از شروع به کارش در زمینه ادبیات کودک و نوجوان می گذرد.

پریزادان درخت سیب هشتاد و دومین عنوان از مجموعه رمان کودک نشر افق است.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

شازده خورشید گفت: «غم تون نباشه، پری خانوم! بالاخره می شینیم، عقل هامون رو می ریزیم سر هم، یه مکر و حیله ای می کنیم. جای شیشه ی عمرش رو پیدا می کنیم دیگه. آخه چطوری شما رو تنها بذارم برم؟ این همه راه رو به خاطر شما اومدم تا اینجا. مگه شما پریزاده ی سیب من نیستید؟»

پریزاده، اشک هایش را پاک کرد و خنده به لبانش نشست. آن وقت سرش را روی شانه ی شازده خورشید گذاشت و خوابید. روزها و روزها بود که نخوابیده بود. این دیو ِ آخری، هفت روز می خوابید، هفت روز بیدار بود. شازده خورشید دستش را ستون کرده بود زیر چانه اش و به شیشه ی عمر دیو فکر می کرد. سه روز دیگر دیو بیدار می شد و پریزاده ی درخت سیبش را از او جدا می کرد...

این کتاب با ۸۰ صفحه، شمارگان ۲ هزار و ۲۰۰ نسخه و قیمت ۵ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 2519303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha