۲۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۴۸

در ۱۱ ماهه امسال/

۶ میلیارد دلار مبادلات تجاری از مرزهای کردستان انجام شد

۶ میلیارد دلار مبادلات تجاری از مرزهای کردستان انجام شد

سنندج- مدیرکل گمرکات کردستان اعلام کرد: در ۱۱ ماهه امسال ۶ میلیارد دلار مبادلات تجاری در مرزهای استان صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، بختیار رحمان پور صبح امروز سه شنبه در هفتمین جلسه اصلی کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارزاستان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، گفت: میزان صادرات کالا از مرزهای استان در ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی ۵ درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد: ارزش کالاهای صادراتی در مدت مذکور نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۲، ۹ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه  در سال جاری ۹۵ میلیون دلار کالا از مرزهای استان به کشور وارد شده است، اظهارداشت: واردات کالا در ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۰۷ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات کردستان ادامه داد: ۲ میلیون تُن کالا به ارزش بیش از ۴ میلیون دلار از مرزهای استان ترانزیت شد که از لحاظ ارزشی ۸۱ درصد و از نظر وزنی هم ۳۳ درصد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته رشد داشته است.

رحمان پور میزان مبادلات تجاری از مرزهای رسمی و قانونی کردستان را ۶ میلیون دلار در ۱۱ ماهه امسال ذکر کرد و گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۹۵۰ هزار نفر و ۲۳ هزار و ۶۵۷ خودرو از طریق مرزباشماق مریوان تردد کردند.

وی عنوان کرد: با راه اندازی سامانه هوشمند ترانزیت  و نصب اجباری دستگاه جی. پی. اس در کامیون ها بر ورود و خروج کالاها نظارت می شود.

وی اظهارداشت: در سال جاری دو محموله ترانزیت کالاهای آنها جایگزین شده بود در یکی از آنها کچ و سیمان جایگزین  ۲۲ تُن موز و در دیگری هم کالایی جایگزین ژلاتین شده بود که شناسایی و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

کد خبر 2520058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha