۲۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۴۷

زلالی:

زکات جمع آوری شده باید سهم فقرا باشد

زکات جمع آوری شده باید سهم فقرا باشد

اردبیل – مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل تاکید دارد که زکات جمع آوری شده باید به مصرف فقرا برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز زلالی بعد از ظهر پنج شنبه در حاشیه جلسه هماهنگی برنامه های هزینه کرد کمک های مردمی جشن نیکوکاری تصریح کرد: در سال جاری نزدیک به ۷۳ میلیارد ریال زکات در استان جمع آوری شده است.

وی افزود: این رقم استان اردبیل را در رتبه چهارم استان ها در بحث زکات قرار داده و امید می رود در سال آینده نیز این رتبه حفظ شود.

مدیر کل کمیته امداد استان خشکسالی و آسیب به باغات و مزارع را از دلایل کاهش رقم زکات به نسبت سال گذشته دانست و افزود: ۲۱۷ پروژه در روستاهای زکات دهنده برای این مبلغ تعیین شده است.

زلالی با اذعان به اینکه این پروژه ها شامل بهسازی معابر، ساخت و یا تعمیر غسال خانه و مواردی از این دست است، اضافه کرد: بهتر است زکات به جای فعالیت عمرانی صرف فقرا شود.

وی فلسفه زکات را دستگیری از فقرا دانست و گفت: برای اجرای پروژه های عمرانی متولی تعریف شده است و بهتر است هزینه کرد زکات در امر فقرا زدایی باشد.

مدیر کل کمیته امداد استان رقم کمک های مردمی جشن نیکوکاری را بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال خواند و گفت: بخشی از این مبلغ نیز در اختیار فقرا و خانواده های نیازمند قرار می گیرد.

زلالی افزود: در حال حاضر رقم کمک های مردمی برآورد شده و توزیع هدایا نیز آغاز شده است و علاوه بر این کمیته امداد خود به خانواده های نیازمند عیدی اختصاص داده است.

وی با اذعان به اینکه بخشی از کمک ها در مدارس جمع آوری شده است، اضافه کرد: کمک های دانش آموزی در اختیار مدیران همان مدارس قرار گرفته تا در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار گیرد.

کد خبر 2521427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha