۱۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۴۶

۱۴۴۷ نفر در طوفان قزوین حادثه دیدند

 ۱۴۴۷ نفر در طوفان قزوین حادثه دیدند

قزوین- مدير عامل جمعيت هلال احمر استان قزوين گفت: در پی وقوع طوفان در استان قزوين و سيلی كه در پی آن ايجاد شد هزارو ۴۴۷ نفر دچار حادثه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ره انجام ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهارداشت: در پی طوفان ایجاد شده كه در بخش هایی از این استان از جمله توابع تاكستان، قزوین و الموت روی داد یک هزارو ۴۴۷ نفر را دچار حادثه كرد و ۲۵ تن از این مصدومین به مراكز درمانی انتقال و ۱۶ نفر بصورت سرپایی در محل مداوا شدند.

وی به علت بیشتر مصدومیت ها اشاره كرد و افزود: در پی وقوع طوفان كه با تخریب منازل روستایی همراه بوده و به دنبال آن طغیان آب باعث ایجاد سیل و آب گرفتگی شده و حادثه در بافت های فرسوده را برای هم استانی ها در برداشت.

خسارات ناشی از گردباد در تاکستان قزوین

اعزام ۳۰ تیم به مناطق آسیب دیده

ره انجام در خصوص نحوه امداد رسانی در این حادثه یادآور شد: امدادگران تیم های امداد روستایی با پشتیبانی نجاتگران شهرستانها به همراه تجهیزات مربوط به نجات از سیلاب و آواربرداری از ساعات اولیه حادثه در قالب ۳۰ تیم به مناطق آسیب دیده اعزام و با انجام بیش از ۷۰ عملیات اقدام به امداد رسانی كردند.

وی در ادامه به اسكان اضطراری در برخی از مناطق هم اشاره كرده و افزود: در بخشی از مناطق هم كه حادثه موجب تخریب منازل شده و نیاز به اسكان بوده اقلام زیستی اولیه از جمله ۳۰۰ تخته پتو بهمراه ۲۰ دستگاه چادر جهت ایجاد كمپ امدادی در روستای لوشكان و ارسال بیش از ۱۱ هزار قرص نان و بیش از ۸ هزار و پانصد بطری آب معدنی و بهمراه جیره غذایی خشک برای اسكان موقت آسیب دیدگان در محل های اسكان توزیع شد.

خسارات ناشی از گردباد در تاکستان قزوین

ره انجام ادامه داد: درحال حاضردر شهر رودبار الموت تعداد ۸۰ نفر و در روستای لوشكان ۴۵۰ نفر در مساجد و بصورت گروهی اسكان داده شده اند و حضور نیروهای امدادی در مناطق آسیب دیده تا پایان حصول اطمینان از دفع خطرات احتمالی ادامه خواهد داشت.

خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی به شبکه برق استان

سعید بهاریوند چگینی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین نیز در ادامه گفت: براساس برآورد اولیه تندباد شب گذشته در شهرستانهای بویین زهرا و تاکستان حدود ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به شبکه برق وارد آورده اما به علت وسعت تخریب میزان دقیق خسارت ها به زمان نیاز دارد.

خسارات ناشی از گردباد در تاکستان قزوین

وقوع این طوفان متاسفانه موجب خارج شدن پست ۶۳ هزار ولت دانسفهان از مدار شده و دو دستگاه دکل آهنی ۶۳ هزار ولت منطقه را شکسته که با تلاش یک تیم تخصصی از شرکت برق منطقه ای زنجان دکل موقتی نصب شده است.

کد خبر 2525053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha