۲۲ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۰۰

گزارش خبری/

شهرهای بزرگ بوشهر شهردار ندارند/اختلافهای شوراها با شهرداران

شهرهای بزرگ بوشهر شهردار ندارند/اختلافهای شوراها با شهرداران

بوشهر - شهرهای بوشهر و برازجان و گناوه که از شهرهای بزرگ استان بوشهر هستند هم اکنون شهردار ندارند و این امر خدمات رسانی شهری را با چالش مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی به روز شوراها نزدیک می‌شویم که شاهد اختلافات جدی بین اعضای شورای شهرهای مختلف استان بوشهر با شهرداران هستیم.

بسیاری از این اختلافات درونی شوراها باعث شده مردم که اعضای شوراها را با رای خود انتخاب کرده‌اند، در این میان بیشترین زیان را ببینند.

اختلافات اعضا با هم باعث می‌شود که مشکلات شوراها به شهرداری‌ها نیز سرایت کرده و شهرداری‌ها با عدم همراهی و همکاری اعضای شورا روبرو شوند که این موضوع مشکلاتی را در عرصه مدیریت شهری ایجاد می‌کند.

در استان بوشهر نیز هم‌اکنون چنین وضعیتی حاکم است و در بسیاری از شهرها شاهد اختلافات جدی بین اعضای شورای شهر و شهرداری‌ها هستیم.

سه شهر بزرگ استان بوشهر هم اکنون بدون شهردار هستند؛ شهرداران بوشهر و برازجان استعفا کرده و شهردار گناوه نیز چندی پیش استیضاح شد.

اختلاف اعضای شورا با شهردار گناوه

هر چند که محمدرضا عرب‌زاده با رای قاطع اعضای شورای شهر گناوه سکان شهرداری را در دست گرفت، ولی اختلافات بین اعضای شورای شهر و شهردار خیلی زود نمایان شد.

یکی از اعضای شورای شهر گناوه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: موارد اختلافی متعددی بین اعضای شورای شهر و شهردار بندرگناوه وجود داشت که این موضوع باعث شد تا در چند مرحله سوالات شورا از شهردار مطرح شود.

زهرا عربزاده ضعف در حوزه مدیریت و خدمات شهری را به عنوان یکی از دلایل برکناری شهردار گناوه عنوان کرد و افزود: ضعف در زمینه ساخت و سازها نیز یکی دیگر از موارد اختلاف شورای شهر با شهردار بود.

وی به عدم ارائه بیلان مالی توسط شهردار گناوه اشاره کرد و ادامه داد: ضعف در اجرای پروژه‌های عمرانی از دیگر دلایل برکناری شهردار سابق گناوه بود.

سه بار استیضاح و برکناری شهردار گناه

استیضاح شهردار گناوه در سه مرحله در دستور کار شورای این شهر قرار گرفت و هر چند در دو استیضاح اول، شهردار برکنار نشد ولی سومین استیضاح کارساز شد.

بهمن‌ماه سال گذشته، محمدرضا عرب‌زاده شهردار گناوه در سومین استیضاح خود توسط اعضای شورای شهر گناوه با هشت رای منفی از سوی شورای گناوه استیضاح و برکنار شد تا شهرداری توسط سرپرست اداره شود.

زهرا عرب‌زاده سخنگوی شورای شهر گناوه در ارتباط با استیضاح شهردار گناوه اظهار داشت: با رای اعضای شورای شهر گناوه، عرب‌زاده از شهرداری برکنار شد و تلاش برای انتخاب شهردار جدید آغاز شد.

شورای شهر و شهردار بوشهر سال جدید را با اختلاف آغاز کردند

هر چند در ماه‌های پایانی سال ۹۳ اختلافات بین اعضای شورای شهر بوشهر با شهردار مرکز استان بیش از پیش نمایان شده بود، این اختلافات در سال جدید وارد فاز جدی‌تری شد.

شهردار بوشهر به مناسب سال جدید، مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان عیدی را برای اعضای شورای شهر فرستاده بود که اعضای شورای شهر حاضر به پذیرش این عیدی نشدند.

این موضوع در آخرین نشست اعضای شهر بوشهر مورد بررسی قرار گرفت و به یک چالش جدی بین اعضای شورای شهر و شهردار بوشهر تبدیل شد.

اعضای شورای شهر اعتقاد داشتند که این عیدی یک تخلف محسوب می‌شود ولی شهردار بوشهر عنوان کرد که این مبلغ عیدی را از حساب شخصی خود برداشت کرده و پرداخت کرده‌ام.

این اختلافات باعث شد تا در هفته جاری شاهد استعفای شهردار بوشهر باشیم که البته این استعفا در حال بررسی از سوی اعضای شورای شهر است.

عبدالخالق برزگرزاده رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تائید این استعفا، اظهار داشت: سعید آزادشهرکی شهردار بوشهر استعفای خود را تقدیم شورای شهر کرده است و این استعفا در اولین نشست شورای شهر بررسی خواهد شد.

اختلافات شورای شهر با شهردار برازجان/ دو بار استعفای شهردار

ماشاء الله احمدی شهردار برازجان نیز اسفندماه سال گذشته پس از طرح سوال توسط اعضای شورای شهر، به سوالات مطرح شده پاسخ گفت و سپس استعفا کرد که البته استعفای وی توسط اعضای شورای شهر مورد موافقت قرار نگرفت و وی مجددا سکان شهرداری را در دست گرفت.

احمدی در سال جدید نیز بار دیگر مورد سوال اعضای شورای شهر قرار گرفت و این بار نیز شاهد استعفای این شهردار از سمت خود بودیم.

شهردار برازجان در متن استعفای خود خطاب به شورای شهر برازجان آورده است: به دلیل نامزدی حقیر در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم و در صورت جدایی حوزه انتخابیه گناوه و دیلم، مجددا تقاضای استعفا می‌کنم و خواهشمند است با این استعفا موافقت کنید.

کد خبر 2530127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha