۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۲۷

به همت گروه ریاضی فیزیک و معاونت پژوهشی برگزار شد/

نخستین دوره مسابقه دانشجویی فکر باز در دانشگاه آزاد بجنورد

نخستین دوره مسابقه دانشجویی فکر باز در دانشگاه آزاد بجنورد

بجنورد- مدیر گروه ریاضی و فیزیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد گفت: نخستین دوره مسابقات دانشجویی فکر باز و چالش جاذبه به همت گروه ریاضی و فیزیک و معاونت پژوهشی در این دانشگاه برگزار شد.

الهام تفضلی در گفتگو با خبرنگار مهر از برگزاری نخستین دوره مسابقات دانشجویی فکر باز و چالش جاذبه(نجات تخم مرغ) در دانشگاه آزاد واحد اسلامی بجنورد خبر داد و افزود: این مسابقات به همت گروه ریاضی و فیزیک و نیز معاونت پژوهشی این دانشگاه با شرکت دانشجویانی از رشته های مختلف در قالب تیم های دو و سه نفره برگزار شد.

وی اضافه کرد: در مسابقه فکر باز که حدود ۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در قالب تیم های سه نفره در آن حضور داشتند، شرکت کنندگان در فضای آزاد به سؤالات ریاضی و فیزیک و هوش که در سطح مسابقات ریاضی و فیزیک و المپیادهای کشوری طراحی شده بود، پاسخ دادند.

تفضلی با بیان این که طراحان سؤال و داوران این مسابقه اعضای هیئت علمی گروه ریاضی و فیزیک دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد بودند، ادامه داد: در پایان این رقابت دانشجویی سه گروه برتر انتخاب و از اعضای آن با اهدای جوایزی تجلیل شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقه دانشجویی چالش جاذبه(نجات تخم مرغ) در این واحد، افزود: نجات تخم مرغ، مسابقه ای جهانی در سطوح دانشگاهی است که ایده اولیه آن توسط ناسا(سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا) به منظور یافتن روش هایی برای ساختن سازه های حامل کاوشگرهای فضایی ارائه شد و تاکنون نیز در دانشگاه های معتبر دنیا نظیر هاروارد، آکسفورد و کمبریج و دانشگاه های داخلی از جمله صنعتی امیرکبیر و صنعتی شریف برگزار شده است.

وی با بیان این که هدف از این مسابقه آشنا کردن دانشجویان با سازه های مختلف برای فرود آوردن یک وسیله نظیر کاوشکر، ماهواره و یا حتی آذوقه در یک مکان خاص است، اظهار داشت: در مسابقه چالش جاذبه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد حدود ۱۰۰ نفر از دانشجویان رشته های مختلف در قالب ۳۷ تیم دو و سه نفره شرکت داشتند.

به گفته تفضلی در این مسابقه دانشجویان اقدام به ساخت سازه هایی کرده بودند که در درون آنها تخم مرغ قرار داده می شد و با رها کردن از ارتفاع ۱۵ متری، سازه می بایست در محدوده خاصی فرود آمده، پس از آن تخم مرغ به سلامت از درون سازه خارج شده و بدون شکستگی به مقصد تعیین شده بغلتد.

وی با بیان این که در مسابقه نجات تخم مرغ استفاده از موتور و مواد شیشه ای و نفتی ممنوع بود، اضافه کرد: این مسابقه در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد با استقبال گسترده دانشجویان و ایده های خلاقانه آنها همراه بود و در پایان بر اساس نظر هیئت داوران تیم های پروفسور حسابی، we are legends و می سی نو به عناوین اول تا سوم دست یافته و مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گفته مدیر گروه ریاضی و فیزیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد ابتکار و خلاقیت در ارائه ایده‌ای نو برای محافظت تخم مرغ، داشتن طرح فنی و مهندسی و از پیش طراحی شده، زیبایی سازه‌ها، خلاقیت و محاسبه در طراحی سازه‌ها، دقت و نحوه خروج تخم مرغ از سازه و ... از جمله ملاک های داوری در این مسابقه دانشجویی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی پنج هزار و ۵۰۰ دانشجو در مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی دارد.

در سال تحصیلی جاری دانشجویان در این واحد آموزشی در هفت رشته دکتری تخصصی، ۱۹ رشته کارشناسی ارشد و ۶۰ رشته کارشناسی و کاردانی مشغول تحصیل هستند.

کد خبر 2566700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha