۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۲۰

دلپسند مطرح کرد:

رضایت ۷۵ درصدی مردم از عملکرد دستگاه های اجرایی خراسان شمالی

رضایت ۷۵ درصدی مردم از عملکرد دستگاه های اجرایی خراسان شمالی

بجنورد- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان شمالی گفت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته، رضایت مردم استان از عملکرد دستگاه های اجرایی خراسان شمالی ۷۵ درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود دلپسند صبح شنبه در حاشیه جلسه مدیران خراسان شمالی، با اشاره به وضعیت شاخص های بهره وری در دستگاه های اجرایی استان، اظهار کرد: مطالعات علمی و آماربرداری دقیقی در خصوص شاخص های بهره وری در دستگاه های اجرایی خراسان شمالی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: همچنین به دلیل آن که وظایف ذاتی دستگاه های مختلف با یکدیگر متفاوت هستند، سنجش استانداردهای بهره وری در این دستگاه ها و مقایسه آنها با یکدیگر دشوار است.

دلپسند با بیان این که اکنون در سطح کشور نیز بهره وری مناسب در ادارات و دستگاه ها وجود ندارد، اضافه کرد: البته دستگاه های اجرایی خراسان شمالی در زمینه نیروی انسانی و حجم کار مفید بر اساس ارزیابی های انجام شده در رده متوسط کشوری قرار دارند.

به گفته وی در این زمینه می توان با گسترش مسئولیت ها و تبیین و شرح وظایف کارکنان، خلاءهای موجود را برطرف کرده و سبب ارتقای شاخص های مذکور شد.

دلپسند با بیان این که در این راستا برنامه هایی برای ارزیابی شاخص میزان رضایت مردم از عملکرد دستگاه های خراسان شمالی داریم، افزود: در این زمینه تیم های بازرسی شاخص هایی نظیر میزان آشنایی کارکنان با وظایف دستگاه ها، بسترهای دولت الکترونیک، نحوه پاسخگویی به مردم در قالب درست پاسخ دادن، رعایت قوانین و مقررات و رسیدن به اهداف کمی در برنامه دستگاه ها را بررسی می کنند.

وی اضافه کرد: پارسال در ارزیابی های کشوری صورت گرفته، دستگاه های اجرایی خراسان شمالی جزو دستگاه های برتر محسوب شدند.

به گفته دلپسند بر اساس ارزیابی صورت گرفته در مورد عملکرد سال گذشته ادارات خراسان شمالی، شاخص رضایت مندی مردم از عملکرد این دستگاه ها ۷۵ درصد بود و امسال نیز تلاش می شود این شاخص افزایش یابد.

معاون استاندار خراسان شمالی در ادامه با اشاره به این که نیروهای انسانی جوان، پویا و کارآمد یکی از سرمایه های اصلی این استان به شمار می رود، اظهار داشت: با توجه به جوان بودن خراسان شمالی، ظرفیت های نیروی انسانی متناسب با حجم کار در این استان از متوسط کشوری بالاتر است.

 

کد خبر 2757834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha