۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۱۲

دیدار و گفتگو با فریده گلبو در کتابفروشی آینده

دیدار و گفتگو با فریده گلبو در کتابفروشی آینده

نشست فردا پنجشنبه ۷ خرداد کتابفروشی آینده به دیدار و گفتگو با فریده گلبو اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فریده گلبو متولد ۱۳۲۹ است در تهران است. وی فارغ‌التحصیل روزنامه‌نگاری از دانشگاه تهران، دبیر دبیرستان‌ها، پاورقی‌نویس مجله زن روز در دهه ۱۳۴۰ است. پس از نوشتن رمان «جاده کور» (۱۳۴۳)، رمان «حکایت روزگار» (۱۳۷۳) را درباره ‌نسل بی‌آرمان امروز نوشت که جز کسب سودِ هرچه بیشتر هدفی ندارد. این رمان برنده‌ جایزه‌ مجله‌ گردون شد.

گلبو در «لیلی و مجنون» (۱۳۷۲)، «خسرو و شیرین» (۱۳۷۷) و «هفت پیکر» (۱۳۷۹) به بازنویسی منظومه‌های نظامی به نثر پرداخت. آنگاه داستان عاشقانه خاطره‌ای «بعد از عشق» را نوشت و در رمان «دو غریب» (۱۳۷۸) فرم نامه‌گاری را تجربه کرد. رمان «تجربه چهارم» (۱۳۸۰) را بر اساس دوستی و روابط سه زن شکل داد. جز چند اثر پژوهشی درباره ‌ماسوله و ابیانه، ‌رمان‌هایی نیز با عنوان «جادو» (۱۳۸۱)، «کنتس سلما» (۱۳۸۲)، «میراث تاجماد» (۱۳۸۳) و «بعد از عشق» (۱۳۸۳) نوشته است.

گلبو در سال ۱۳۹۳ رمان «لغزش ساقی» و در سال ۱۳۹۴ رمان‌های «پانزده روز در پاریس» و «چهار شب سرنوشت‌ساز» را توسط انتشارات کتابسرا منتشر کرد.

نشست پنج‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ کتابفروشی آینده به دیدار و گفتگو با فریده گلبو اختصاص یافته است و به روال همیشه ساعت ۹ صبح برگزار خواهد شد. در جلسه دیدار و گفتگو با فریده گلبو علاوه بر رونمایی از کتاب «پانزده روز در پاریس» نویسنده از اینکه چگونه نویسنده شد و علایق ادبی و فرهنگی و هنری خود سخن خواهد گفت.

کد خبر 2761620

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha