۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۳۱

در گفتگو با مهر ابراز شد؛

گلایه شدید کارگران از لغو دستورالعمل ممنوعیت قراردادهای زیر یکسال

گلایه شدید کارگران از لغو دستورالعمل ممنوعیت قراردادهای زیر یکسال

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با گلایه شدید نسبت به اقدام وزارت کار در لغو فوری ابلاغیه ممنوعیت قراردادهای زیریکسال، گفت: چرا یک مصوبه بسیار خوب نتواست دو روز هم دوام بیاورد؟

غلامرضا عباسی در گفتگو با مهر درباره ابطال مصوبه چند روز پیش معاون روابط کار وزارت کار درباره ساماندهی قراردادهای کار و ممنوعیت انعقاد قرارداد زیر یکسال گفت: متاسفانه مسئله قراردادها و اختلافات بر سر این موضوع از سال ۶۹ که قانون کار ابلاغ شده بود، وجود داشت.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران اظهارداشت: سئوال کارگران این است که اگر ابلاغیه ممنوعیت امضای قرارداد زیریکسال خوب بود، چرا فورا لغو شده است؟ آیا فشارهایی به وزارت کار از سازمان‌های غیرتخصصی و وزارتخانه‌های دیگر وجود داشت؟

عباسی ادامه داد: نمی‌توان ابلاغیه معاون روابط کار وزارت کار در ممنوعیت قرارداد زیریکسال را غیرکارشناسی دانست، چون سالیان متمادی است در این باره هم اندیشی و مذاکره شده است. حال چرا این بخشنامه موثر و بسیار خوب نباید دو روز هم دوام بیاورد؟

این مقام مسئول کارگری کشور ادامه داد: بازار کار امروز کشور به شدت نیازمند تفکیک مشاغل مستمر و غیرمستمر است و این ابلاغیه می‌توانست یک گام بسیار موثر در این راه باشد. متاسفانه این ابلاغیه هنوز جوهرش خشک نشده، لغو شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواستند دیگر وزارتخانه ها در این زمینه دخالت کنند، همان بهتر که به دیوان عدالت شکایت می‌شد و تا دیوان بیاید و ابلاغیه را لغو کند نه اینکه وزارت کار خود فورا در این باره اقدام کند.

کد خبر 2780479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha