۶ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۷

گزارش خبری مهر؛

شهردار آبادان به بهارستان نرسید

شهردار آبادان به بهارستان نرسید

آبادان - سرانجام کش‌وقوس‌های استعفای شهردار آبادان به‌منظور شرکت در انتخابات مجلس با پذیرفته نشدن استعفای وی و پایان مهلت قانونی پایان یافت و شهردار آبادان در سمت خود باقی ماند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود رضا شیرازی که از مدت‌ها قبل زمزمه‌های نامزدی وی برای انتخابات در آبادان دهان‌به‌دهان می‌چرخید چند هفته قبل با تقدیم استعفای خود به  هیئت‌رئیسه شورای شهر آبادان، گمانه‌زنی‌ها در این خصوص را رنگ واقعیت بخشید.

این در حالی است که برخی اعضای شورای شهر اهواز به دلیل ابهامات مالی در عملکرد شهرداری، با استعفای وی مخالفت کردند و در نهایت با عدم حضور در آخرین جلسه که آخرین فرصت برای استعفای شیرازی به‌منظور شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی بود، اقدام شهردار برای شرکت در انتخابات مجلس را ناکام گذاشتند.

 رئیس شورای اسلامی شهر آبادان در همین خصوص به خبرنگار مهر گفت: برخی اعضا به دلیل اینکه از وضعیت ابهامات مالی شهردار آبادان قانع نشده بودند، در خصوص استعفای شهردار نظر خود را ارائه ندادند و توافق برای استعفای وی محقق نشد.

حمید حنظل عیدانی اظهار کرد: محمودرضا شیرازی، شهردار آبادان بیستم خرداد درخواست استعفای خود را به شورای اسلامی شهر آبادان ارائه داد و ما مکاتباتی با وی کردیم تا اسناد و مدارک مطالبات و بدهی‌های شهرداری اعلام شود.

وی افزود: پس از ارائه مدارک مالی، از نظر تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر آبادان ابهاماتی وجود داشت که در جلسه‌ای شهردار این شهر توضیحاتی را ارائه داد ولی تعدادی از اعضا، طی نامه‌ای درخواست مدت‌زمان بیشتری را برای بررسی ابهامات مالی کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان ادامه داد: تعداد دیگری از اعضا اصرار می‌کردند در موعد مقرر با استعفای شهردار آبادان موافقت شود و برحسب وظیفه قانونی، اولین جلسه فوق‌العاده را در پنجشنبه هفته گذشته برگزار کردیم که این جلسه به حدنصاب نرسید زیرا برخی اعضا اصرار داشتند تا زمانی که ابهامات مالی شفاف‌سازی نشود با استعفا موافقت نخواهند کرد.

قانع نشدن اعضا از وضع مالی شهرداری

حنظل عیدانی تصریح کرد: با توجه به اینکه مدت‌زمان رو به اتمام بود، شامگاه چهارشنبه در ساعت ۱۹ جلسه فوق‌العاده با همکاری فرماندار آبادان در محل شورا برگزار شد ولی برخی اعضا به دلیل اینکه از وضعیت ابهامات مالی شهردار آبادان قانع نشده بودند، در خصوص استعفای شهردار نظر خود را ارائه ندادند و توافق برای استعفای شهردار به‌منظور حضور در انتخابات محقق نشد.

وی با بیان اینکه محمودرضا شیرازی هم‌اکنون شهردار آبادان است، گفت: ما از شهردار آبادان حمایت می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد تا شهرداری از حاشیه‌های سیاسی دور باشد زیرا هدف ما عمران و آبادانی این شهر و ایجاد آرامش برای شهروندان است.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با تأکید بر لزوم همدلی بین اعضای شورای اسلامی شهر آبادان و شهردار این شهر یادآور شد: امید می‌رود تا همدلی خوبی بین اعضای شورای اسلامی شهر آبادان و شهردار این شهر باشد زیرا می‌خواهیم گام‌های بزرگی را برای آبادان برداریم.

حنظل عیدانی با اشاره به طرح‌های عمرانی توضیح داد: به دنبال تعامل سازنده شهرداری با سایر دستگاه‌های اجرایی به‌خصوص  سازمان منطقه آزاد اروند هستیم زیرا در حال حاضر منابع مالی مناسبی را این سازمان برای آبادان در نظر گرفته است. احداث ۲۵ پارک با اعتباری بالغ‌بر ۷۰ میلیارد تومان یکی از برنامه‌های عمرانی عمده‌ای است که امسال باید اجرا شود.

وی عنوان کرد: از طریق ساماندهی فضای مختلف شهری، مبلمان شهری و سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی می‌توان اقدامات بزرگی را انجام داد که در برنامه‌های شورای اسلامی شهر آبادان و شهرداری این شهر قرار دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان بیان کرد: تلاش کردیم شهرداری آبادان از فضای سیاسی دور شود و از مردم آبادان نیز انتظار داریم به شورای اسلامی این شهر و شهرداری آبادان کمک کنند تا شاهد عمران و آبادی هرچه بیشتر این شهر باشیم.

ولی ماجراهای استعفای شهردار آبادان به همین‌جا ختم نشد و برخی اعضای شورای شهر آبادان که از آنها به‌عنوان موافقان شهردار و به عبارتی موافقان استعفای وی یاد می‌شود با برگزاری نشست خبری، مخالفان استعفا را متهم به خط گرفتن از بیرون از شورا کردند.

خطوط انحرافی

جاسم ثامری سخنگو و عضو هیئت‌رئیسه شورا در این نشست خبری گفت: دخالت‌های بعضی از سیاسیون شهر والقای خطوط انحرافی، به هیئت‌رئیسه شورا نوعی غرور کاذب  را القا کرد که درنتیجه باعث به وجود آمدن شکاف بزرگی در شورا شد.

وی افزود: وظایف شورا روشن و شفاف است ولی اینکه برخی اعضای شورای با تأثیر از فشارهای بیرونی بخواهد مانع ورود شهروندی به عرصه انتخابات شود به دلیل اینکه او می‌تواند رقیب شاخصی برای کاندید ای‌های دیگر شود گزینه منحصربه‌فردی است که فقط می‌توان در آبادان دید.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر آبادان، بهانه شفاف نبودن مسائل مالی را برای عدم رسیدگی به طرح استعفای شهردار را غیرحقوقی و غیرقانونی خواند و گفت: این حرکت نامیمون مطمئنا در اذعان عمومی اثرات نامطلوبی به‌جا خواهد گذاشت.

این در حالی است که آبادان طبق تائید همه افرادی که وارد آن شده‌اند هنوز به جایگاه واقعی خود دست نیافته و از دردهای بی شمای رنج می‌برد و برای رسیدن به جایگاه سابق خود نیاز به تلاش مضاعف و دوری از حاشیه‌ها دارد به همین دلیل مردم از اعضای شورای شهر انتظار دارند به دلیل پذیرفته نشدن استعفای شهردار اهواز که مسئله چندان مهمی برای مردم به شمار نمی‌رود، شهر را درگیر حاشیه‌های بی‌پایان و فاقد ارزش نکنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 2788050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha