۱۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

زیرساخت‌های بخش سلامت بوشهر متناسب با ظرفیت‌های استان نیست

زیرساخت‌های بخش سلامت بوشهر متناسب با ظرفیت‌های استان نیست

بوشهر - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان بوشهر گفت: زیرساخت‌های بخش سلامت استان بوشهر متناسب با ظرفیت‌ها و نیازهای استان نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رئیسی صبح شنبه در نشست خیرین سلامت استان بوشهر به ظرفیت‌های بالای استان بوشهر در بخش‌های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: نفت، گاز، معادن، انرژی، صنعت و . . . از جمله ظرفیت‌های ویژه استان بوشهر است ولی با این وجود، از استان‌های محروم هستیم.

وی توسعه زیرساخت‌های بخش سلامت در استان بوشهر را یک ضرورت عنوان کرد و افزود: وضعیت کنونی موجودیت‌ها و امکانات و زیرساخت‌های سلامت در استان بوشهر متناسب با ظرفیت‌ها و نیازهای استان نیست و باید برای توسعه آن تلاش شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای توسعه زیرساخت‌های بخش سلامت در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: اجرای طرح تحول سلامت باعث شده تا شاهد رشد بسیار خوبی در بخش سلامت در سطح استان باشیم.

وی با تاکید بر لزوم توسعه متوازن و پایدار در بخش‌های مختلف، اضافه کرد: از همه ظرفیت‌ها برای توسعه بخش سلامت در استان استفاده خواهیم کرد و باید از مشارکت‌های مردمی و ظرفیت‌های اجتماعی در این زمینه به خوبی استفاده شود.

رئیسی همچنین بر استفاده از بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد تاکید کرد و ادامه داد: استفاده از منابع دولتی به تنهایی پاسخگوی نیازهای این بخش نخواهد بود و باید از ظرفیت خیرین و مردم به خوبی استفاده شود.

وی با بیان اینکه مردم استان بوشهر در کارهای خیر و مشارکت‌های عمومی پیشتاز هستند، افزود: تاکنون به خوبی از ظرفیت‌های خیرین در بخش سلامت استفاده نشده است و باید ساز و کار مناسبی برای استفاده از ظرفیت‌های خیرین در این زمینه فراهم شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان بوشهر با بیان اینکه در بخش‌های درمان، بهداشت و پژوهش نیازمند حضور خیرین هستیم، گفت: امیدواریم شاهد حضور خیرین در بخش خدمات دانشجویی و خوابگاهی نیز باشیم.

کد خبر 2850837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha