واشنگتن طرحی برای تحویل تسلیحات بیشتر به تل آویو ندارد

واشنگتن طرحی برای تحویل تسلیحات بیشتر به تل آویو ندارد

در حالی که اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا برای دیدار با مقامات صهیونیستی عازم تل آویو شده است، مقامات آمریکایی می‌گویند که واشنگتن طرحی برای تحویل تسلیحات بیشتر به این رژیم ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات آمریکایی که خواسته اند نامشان فاش نشود تاکید کرده اند که کاخ سفید طرحی برای ارائه تسلیحات بیشتر به رژیم صهیونیستی به خاطر «جبران» توافق هسته ای با ایران ندارد.

این در حالی است که موشه یعالون وزیر جنگ صهیونیست ها گفته است تل آویو خواستار دریافت یک و نیم میلیارد دلار تسلیحات بیشتر از آمریکایی ها به دلیل افزایش تهدیدات امنیتی ناشی از توافق هسته ای ایران و قدرت های بزرگ است.

ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان در روز ۲۳ تیرماه در وین اتریش به توافقی جامع برای حل و فصل نهایی موضوع هسته ای ایران دست یافتند اما رژیم صهیونیستی این توافق را «بد و اشتباهی تاریخی» خوانده است.

اشتون کارتر قرار است در جریان سفر خود به سرزمین های اشغالی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و موشه یعالون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار و بر تعهد آمریکا به حفظ امنیت آنها تاکید کند. وی پس از تل آویو، راهی امان پایتخت اردن هاشمی شده و در گفتگو با ملک عبدالله دوم پادشاه این کشور درباره مقابله با گروه داعش رایزنی خواهد کرد.

این خبر در حالی اعلام شده که بنیامین نتانیاهو تلاش گسترده ای را همراه با لابی این رژیم در آمریکا برای متقاعد کردن نمایندگان کنگره برای دادن رای منفی به طرح توافق هسته ای با ایران آغاز کرده است.

 

 

 

کد خبر 2861603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha