۲۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۲۴

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان:

کریدور محصولات دانش‌بنیان به صادرکنندگان خوزستانی مشاوره می‌دهد

کریدور محصولات دانش‌بنیان به صادرکنندگان خوزستانی مشاوره می‌دهد

اهواز - رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: به منظور حمایت از تولید بومی و افزایش صادرات، صادرکنندگان خوزستانی از کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان مشاوره بگیرند.

بابک مختاری در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاكید بر ضرورت مشاوره گیری و استفاده از تسهیلات «کریدور خدمات صادرات محصولات دانش بنیان»، اظهار كرد: کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان با هدف توسعه بازار صادراتی محصولات‌شرکت ‌های دانش‌بنیان در سال ۱۳۹۳ راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت كه خدمات تسهیل کننده فرآیند صادرات کالا‌ها و همچنین آموزش و مشاوره شرکت‌ها در حوزه صادرات از جمله نیازهای اساسی شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی افزود: در این مجموعه سعی بر آن است تا با شناسایی و ارزیابی شرکت‌های خدماتی فعال در این حوزه، خدماتی با کیفیت و اثربخش در راستای توسعه توان صادراتی شرکت‌ها ارائه شود. در همین راستا، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور ایجاد و خلق ثروت برای جامعه از طریق صادرات محصولات با فناوری بالا، اقدام به حمایت از خدمات این کریدور نموده و این امکان را فراهم کرده است تا صادرات شرکت‌ها از طریق اینگونه خدمات تسریع یابد.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان تاکید کرد: شرط لازم دریافت این خدمات برای شرکت‌ها، داشتن تاییدیه دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. در ادامه نیز ارزیابی‌های بیشتری در خصوص توانمندی شرکت و محصولات آن در رسیدن به بازارهای جهانی صورت می‌گیرد.

مختاری یادآور شد: موسسه خدمات فناوری تا بازار (کریدور تجاری سازی فناوری)، با هدف کاهش زمان تجاری سازی و افزایش نرخ موفقیت شرکت‌های دانش بنیان شکل گرفته است.

وی عنوان كرد: این کریدور با شناسایی و ارزیابی خدمات توسعه فناوری و تشخیص نیازهای تجاری سازی، امکان برآورده شدن آنها را ساده کرده است و با توافق با سازمان‌ها و نهادهای حمایتی طی آیین نامه ‌های مشخص از شرکت های دانش بنیان در قالب ارائه خدمات تجاری سازی حمایت می‌کند. این کریدور با شناسایی ۵۵ خدمت تجاری سازی و قرار دادن خدمات مشابه در کنار هم، یک قالب ۱۶ گانه برای دسته بندی این خدمات ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شرکتهای دانش بنیان، برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت های tmsc.ir و tesc.ir مراجعه کنند.

کد خبر 2885233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha