۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۰

شب «شیون فومنی» در ارسباران برگزار می‌شود

شب «شیون فومنی» در ارسباران برگزار می‌شود

مراسم شبی به یاد«شیون فومنی» به منظور پاسداشت مقام این شاعر معاصر در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم نکوداشت شاعر معاصر استاد شیون فومنی (میر احمد سید فخری نژاد) با عنوان شبی به یاد استاد شیون فومنی روز جمعه ۳۰ مردادماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

این مراسم به همت موسسه فرهنگی هنری راد نواندیش  و با همکاری  فرهنگسرای ارسباران و با سخنرانی محمد سریر، احمد ابومحبوب و اجرای اشعار شیون فومنی توسط گروه کر مهرورزان به سرپرستی شاهرخ شیر دوست و شعر خوانی حامد فومنی برگزار می‌شود.

حامد فومنی فرزند و متولی آثار فرهنگی استاد شیون فومنی در گفتگویی با اشاره به برگزاری همایش شبی به یاد استاد شیون فومنی درباره زندگی اجتماعی وی گفت: شیون فومنی هم شاعر بود هم معلم، و علاوه بر رابطه پدر فرزندی رابطه استاد و شاگردی و مرید و مرشدی همیشه در رابطه ما حاکم بود.

وی با بیان اینکه استاد فومنی به واسطه ارتباط مداوم با جامعه،  شخصیتی به معنای واقعی کلمه مردمی داشت،  افزود: ویژگیهای رفتاری ایشان در اشعارش هویدا است به طوری که وی شاعری عاشق و عاشقی شاعر بود و به دغدغه‌های افراد جامعه خیلی توجه می کرد.

فرزند ارشد استاد فومنی افزود: استاد فومنی انسانی متواضع، مهربان و مردمی بود که  در رفتار اجتماعی خود را همسو با آحاد مردم می دید و نگاهی جامعه شناختی و روانشناسانه به هستی و مردم داشت که این طرز تفکر در تمامی آثارش مشهود است.

وی با بیان اینکه استاد شیون فومنی شاعرانه زیست و شاعرانه کوچ کرد ادامه داد: ایشان خود را نه فقط منتسب به فومن و گیلان بلکه خود را متعلق به کل خاک هستی می‌دانست و محصور جغرافیا نبود.

متولی آثار فرهنگی استاد شیون فومنی درادامه با اشاره به برگزاری مراسم شبی به یاد شیون فومنی تصریح کرد: ایشان از شاعران توانا و زبانزد در حوزه شعر گیلکی و از شاعران تاثیرگذار و مانا شعر و ادب فارسی، ترانه‌سرا و غزلسرای به نام در پهنه ادب فارسی محسوب می‌شود.

وی در مورد اهداف برگزاری این نکوداشت نیز اظهار داشت: از آنجا که مفاخر فرهنگی و چهره‌های ماندگار ادب فارسی به عنوان پشتوانه‌های غنی فرهنگ و تمدن کشورمان هستند در جهت ارج نهادن مفاخر ادبی و معرفی به نسل امروز نکوداشتی برای تجلیل از چهره‌های شعر کشور با حضور پیشکسوتان شعر و موسیقی معاصر، چهره‌های علاقه مند به شعر و ادب در روز جمعه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

کد خبر 2887194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha