۳ شهریور ۱۳۹۴، ۸:۲۰

با حضور سفرای ۴ کشور آفریقایی؛

پزشک بدون مرز تجلیل شد/ ساخت درمانگاه امام رضا (ع) در دل آفریقا

پزشک بدون مرز تجلیل شد/ ساخت درمانگاه امام رضا (ع) در دل آفریقا

قائمشهر - پزشک بدون مرز مازندرانی با حضور سفیران چهار کشور آفریقایی در سالن اجتماعات شهرداری قائمشهر تجلیل شد.

خبرگزاری مهر - استان ها: سید ناصر عمادی پزشک ایرانی، بدون مرز، متخصص پوست، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و از مجروحان شیمیایی حملات عراق به ایران است. وی عضو «شورای عالی کمسیون پزشکی جانبازان کشور» و «سرپرست مراکز درمانی جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در قاره آفریقا» بوده است. فعالیت‌های او در شهر بم  بیش از یک سال پس از زلزله و همچنین حضور او درکشورهای عراق، افغانستان و آفریقایی ازجمله، غنا، کنیا، تانزانیا، زیمبابوه، سومالی و بروندی با انجام فعالیت‌ها و خدمات پزشکی از رییس جمهور وقت ایران در سال ۱۳۸۹ نشان ملی ایثار را دریافت کرد.

همچنین وی در کشورهای آفریقایی به دلیل مبارزه با بیماری ایدز، عنوان "پزشک بدون مرز " را از رئیس‌جمهور بروندی، نخست‌وزیر و وزیر بهداشت کنیا، رئیس هلال‌احمر و وزیر بهداشت غنا و... و. کسب کرد.

در  مراسم تجلیل از خدمات پزشک بدون مرز که دوشنبه شب برگزار شد، آیت‌الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: بر اساس آموزه‌های دینی و رهنمودهای قرآن کریم و امامان معصوم، موظفیم برای ارائه خدمت انسان دوستانه به همه‌کسانی که نیاز به کمک دارند یاری‌رسانیم.

وی افزود: دلیل اینکه دکتر عمادی، خانواده  و کشورش را برای ارائه خدمت به مردم در دورترین نقطه جهان نسبت به ایران ترک می‌کند این است که وی نمونه بارز یک ایرانی متعهد و مسلمان است که امروز با حضور سفیران چهار کشور از زحمات او تجلیل می‌شود.

وی افزود: بهترین مردم کسانی هستند که به همنوع خود تا آنجایی که توان دارند کمک کنند و بر اساس آموزه‌های دینی و رهنمودهای قرآن کریم و امامان معصوم، موظفیم برای ارائه خدمت انسان دوستانه به همه‌کسانی که نیاز به کمک دارند یاری‌رسانیم و عمادی به‌خوبی به این فرمایشات گهربار ائمه با ارائه خدمات پزشکی جامه عمل پوشاند.

وی افزود: ایران اسلامی با کشورهایی که بخواهند روابط مسالمت‌آمیز داشته باشند دوست است و هر جا احساس کند می‌تواند به مردمان مظلوم کمک رساند دریغ نمی‌کند.

در ادامه فرماندار قائم‌شهرضمن تقدیر از زحمات این پزشک قائم‌شهری گفت: بر اساس آموزه‌های دین و اسلام باید کمک‌های انسان دوستانه به مردم را سرلوحه خود قرار دهیم.

مهدی محمدی تأکید کرد: ما بنا به فرمایشات رهبر انقلاب هر جا که لازم باشد بدون چشمداشت از مظلومان دفاع خواهیم کرد.

در ادامه سفیر کشور آفریقایی بروندی نیز گفت: دکتر عمادی به خاطر اهداف انسان دوستانه در کشورهای آفریقایی به طبابت می‌پردازد.

عُمَر نتی زیمبر بابیان اینکه دلیل سفر ما به ایران و شهرستان قائم‌شهر، تقدیر و تشکر از زحمات بی‌دریغ دکتر عمادی است اظهار داشت: بیمارانی که در آفریقا توسط این دکتر ایرانی معالجه می‌شوند با دیدن وی، بلافاصله به یاد کشور ایران می‌افتند.

ترویج اصول و فرهنگ اسلامی در آفریقا

وی از دکتر عمادی به‌عنوان آموزش‌دهنده و مروج اصول و فرهنگ اسلامی نام برد و افزود: باعث خرسندی است که توانستیم در اینجا حضور پیدا کنیم و از زحمات این پزشک توانمند تشکر کنیم.

سفیر کشور آفریقایی بروندی اظهار داشت: ایران و آفریقا دو کشور دوست هستند و تعامل خوبی بین هلال‌احمر ایران و آفریقا به وجود آمده است.

وی کمک به مردم را از اولویت کاری دکتر عمادی برشمرد و گفت: این فرد با ازخودگذشتگی و تحمل دوری از کشور و خانواده خود در دورترین نقطه جهان به درمان بیماران پرداخت.

 پزشک بدون مرز قائم‌شهری نیز در ادامه پشت تریبون قرار گرفت و گفت: تنها ارتباطی که در آن علم، تخصص، مهر و مهربانی مأنوس باشد برای ما ارزش دارد.

ساخت درمانگاهی به نام امام رضا در دل آفریقا

ناصر عمادی گفت: بزرگ‌ترین افتخارم این است که در دل آفریقا و در کشور بروندی درمانگاهی بانام مقدس امام علی بن موسی رضا (ع) به‌پاس خدماتم ساخته شد.

 وی اظهار داشت: وقتی تابلوی درمانگاه که به نام امام رضا (ع) مزین گشت، احساس غرور کردم و اشک شوق از چشمانم جاری شد و به خود بالیدم که از مکتب اسلام به این جایگاه رسیدم.

عمادی بابیان اینکه به قائم‌شهری بودن و ایرانی بودنم افتخار می‌کنم ادامه داد: همیشه به این اصل معتقدم که برای زندگی کردن باید به مردم خدمت. کرد.

این پزشک بدون مرز با اشاره به اینکه دنیا مثل دهکده‌ای است که به‌واسطه اطلاعات و ارتباطات هرروز گسترده‌تر می‌شود ادامه داد: در چند ثانیه علم و فناوری به سراسر جهان اطلاع‌رسانی می‌شود اما تنها ارتباطی که در آن علم، تخصص، مهر و مهربانی مأنوس باشد برای ما ارزشمند است.

وی افزود: مرزهای مهر و محبت و کمک به همنوع شناخته‌شده است و به‌عنوان یک ایرانی باید پا را از این مرزها فراتر بگذاریم تا اعتبار و آبروی ایران و ایرانی را در دنیا رقم بزنیم.

کد خبر 2894761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha