۶ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۵۲

معاون تبلیغات اسلامی مازندران:

مفاهیم قرآنی در جامعه نهادینه شود

مفاهیم قرآنی در جامعه نهادینه شود

ساری - معاون اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران تاکید کرد: باید تلاش شود تا قرآن از مهجوریت خارج شده و مفاهیم آن در متن زندگی فردی و اجتماعی ما نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام زین العابدین روحانی نیا پیش از ظهر جمعه در حاشیه اختتامیه جشنواره قرآنی نورالهدی و مصباح الهدی اظهار داشت: هم نشینی با کلام روح بخش قرآن موجب تقویت بصیرت در انسان و نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی باعث پویایی نظام اسلامی خواهد شد.

وی در ادامه با بیان این که قرآن درهای معرفت را به روی ما باز خواهد کرد، تصریح کرد: مهم‌ترین عامل مشکلات امروز جامعه بشری فاصله گرفتن از معارف الهی است.

حجت‌الاسلام زین العابدین روحانی نیا با بیان این که یکی از بهترین راه‌های تقویت بصیرت در انسان هم‌نشینی با کلام روح بخش الهی است، ادامه داد: باید تلاش شود تا قرآن از مهجورت خارج و مفاهیم آن در متن زندگی فردی و اجتماعی ما نهادینه شود.

معاون فرهنگی آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران معارف قرآنی را بهترین راه مقابله با هجمه‌های فرهنگی دانست و بیان داشت: انس و الفت با کلام الهی مانع از انحراف انسان می‌شود.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی مازندران و تلاش‌های سعید قربانی در برگزاری این طرح قرآنی خاطرنشان کرد: اگر به دنبال این هستیم به‌خوبی مفاهیم قرآنی را درک کنیم نیازمند فهم عمیق و تدبر در کلام الهی هستیم و بهترین دوران برای درک درست از مبانی و مفاهیم قرآن کریم دوران جوانی و نوجوانی است.

وی در ادامه با اشاره به این که آیات قرآن کریم سرشار از مفاهیم ارزشمند و متعالی است که درک عمیق هر یک از این مفاهیم انسان را به تعالی می‌رساند، ادامه داد: امروز به برکت امام راحل و پیروزی انقلاب اسلامی و رهبری رهبر عظیم الشان انقلاب مفاهیم تعالی‌بخش قرآنی در بخش‌های مختلف جامعه ترویج می‌شود و باید برای نشر و ترویج لایه‌های پنهان این کتاب آسمانی تمام تلاش خود را به‌کارگیریم و از تمام ظرفیت‌ها باید استفاده کرد.

روحانی نیا همچنین بر ضرورت ترویج و نهادینه شدن سبک زندگی قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: بهره‌گیری از این شیوه زندگی موجب تحکیم بنیان خانواده شده و از تزلزل آن به‌شدت جلوگیری می‌کند و تنها راه برون‌رفت از مشکلات اجتماعی در دنیای اسلام و نظام اسلامی بازگشت به قرآن و مفاهیم ناب آن است.

وی در ادامه به برخی معضلات اجتماعی در جامعه اشاره کرد و تصریح کرد: توجه به تعالیم قرآنی و دینی بسترساز تکامل و تعالی خانواده اسلامی است و هرچقدر خانواده‌ها به مبانی ودرک مفاهیم آیات توجه داشته باشند جامعه بزرگ خانواده اسلامی متعالی‌تر و پویاتر خواهد شد.

وی در پایان فرصت جوانی و نوجوانی را بهترین دوران برای حفظ و تقویت باورهای دینی و درک درست از آموزه‌های قرآن دانست و خاطرنشان کرد: قرآن بهترین سند برای الگو گیری سبک زندگی انسان معاصر بوده و بهترین راه مصون‌سازی جامعه از هر نوع آسیبی، نهادینه کردن فرهنگ قرآنی است.

کد خبر 2897581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha