۷ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۲۵

فرماندار شهرستان دره شهر:

سد «سیکان» شهرستان دره شهر توسط بخش خصوصی اجرایی می شود

سد «سیکان» شهرستان دره شهر توسط بخش خصوصی اجرایی می شود

ایلام - فرماندار شهرستان دره شهر گفت: سد سیکان این شهرستان توسط بخش خصوصی اجرایی می شود.

خیرالله گراوند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان دره شهر یکی از مهمترین مناطق استان ایلام در بخش آب، کشاورزی، تاریخی، صنعتی و ...بوده و خوشبختانه دولت توجه ویژه ای به شهرستان داشته است.

وی بیان داشت: در حال حاضر پروژه های مختلفی در سطح شهرستان در حال اجرایی شدن است و در هفت دولت نیز ۳۱ طرح با اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

گراوند عنوان کرد: پروژه هایی که در هفته دولت در این شهرستان به بهره برداری رسیده، در بخشهای گازرسانی، آبرسانی، راهسازی، کارگاه های قالی بافی، طرحهای تولیدی و ...بوده که شرایط را برای اشتغال ۱۱۲ نفر نیز فراهم کرده است.

فرماندار شهرستان دره شهر اظهار داشت: در حال حاضر میزان اعتبارات شهرستان دره شهر نسبت به سالهای قبل بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است.

گراوند بیان داشت: هم اکنون یکی از مهمترین طرحهایی که در شهرستان طی سالهای اخیر به طور کلی فراموش شده بود، یعنی سد سیکان واقع در روستای فرهاد آباد، تعیین تکلیف شده و قرار است توسط بخش خصوصی اجرایی شود.

وی عنوان کرد: این شهرستان در حوزه کشاورزی یکی از مهمترین قطبهای استان ایلام است که اجرای طرحهای سدسازی در توسعه کشاورزی شهرستان با استفاده از روشهای آبیاری نوین نقش مهمی دارد.

فرماندار شهرستان دره شهر به وجود بیش از ۲۰۰ اثر تاریخی و گردشگری در شهرستان اشاره کرد و گفت: در این شهرستان آثار تاریخی مثل شهر تاریخی سیمره، تنگه بهرام چوبین، پل گاومیشان و ...وجود دارد که هر یک از این آثار دارای ویژگی های فوق العاده ای است.

کد خبر 2897967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha