ورود اپراتور رایتل به نسل چهارم تلفن همراه

 ورود اپراتور رایتل به نسل چهارم تلفن همراه

اپراتور سوم تلفن همراه پروانه ورود به نسل چهارم موبایل را از وزارت ارتباطات دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر مجوز ارتقای رایتل به نسل چهارم موبایل مبتنی بر فناوری LTE صبح امروز با حضور وزیر ارتباطات و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعطاء شد.

براساس این پروانه اپراتور رایتل می تواند به صورت آزمایشی ظرف یک ماه آینده سه شهر تهران، کرج و کیش را تحت پوشش نسل چهارم موبایل قرار دهد و پس از این فاز آزمایشی اجازه ارتقای تجاری و عملیاتی این پروژه به رایتل داده خواهد شد.

علی اصغر عمیدیان معاون وزیر ارتباطات در این مراسم با اشاره به افزایش سرعت دسترسی مشترکان به اینترنت پرسرعت گفت: هم اکنون ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک اینترنت پرسرعت موبایل در کشور وجود دارد که این آمار در شهریور سال ۹۲، ۵۸۴ هزار مشترک بوده است. در همین حال شمار دسترسی پرسرعت اینترنت ثابت و سیار در مجموع ۲۲ میلیون کاربر برآورد می شود که این رقم در سال ۹۲ پنج میلیون بوده است.

وی با بیان اینکه طرح ملی توسعه باند پهن با هدف افزایش اشتغال و افزایش رشد ناخالص ملی توسط سازمان تنظیم مقررات تدوین شده است گفت: باید به اهداف برنامه پنجم توسعه در چشم انداز کشور در زمینه دسترسی ۱۰۰ درصد خانوار و ۶۰ درصد کسب و کارها به اینترنت پرسرعت برسیم.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه هم اکنون ۲۵۷ شبکه نسل چهارم موبایل (LTE) در دنیا راه اندازی شده است گفت: هم اکنون رقابت بر سر سرعت انتقال دیتا است و در این زمینه اپراتورهای موبایل می توانند رقابت خوبی داشته باشند.

کد خبر 2900270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha