۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۰۹

برگزیدگان جشنواره منطقه ای سینمای جوان«بینالود» معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره منطقه ای سینمای جوان«بینالود» معرفی شدند

نیشابور-برگزیدگان پنجاه و سومین جشنواره منطقه ای سینمای جوان با عنوان «بینالود» معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی که شامگاه جمعه در فرهنگ سرای سیمرغ نیشابور با حضورنوید فرخنده کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی، فرماندار ویژه نیشابور وجمعی  از هنرمندان برگزار شد از برگزیدگان ۹ استان  گلستان، سیستان و بلوچستان، گیلان، مازندران، همدان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی و تهران  تجلیل شد.

بخش فیلم و عکس

براساس آرای هیئت داوران پنجاه  و سومین جشنواره منطقه ای سینمای جوان در بخش پژوهش فیلم مستندتندیس جشنواره و مبلغ  ۲۰ میلیون ریال به سعید شاه حسینی برای فیلم «خورشید، باغ، پنجره» از تهران تعلق گرفت.

در بخش فیلمنامه نیز از از میان ۴  کاندیدا، سعید ولی زاده برای فیلم «سه سال و سه ماه و دو روز» از مشهد، مسعود حاتمی برای فیلم «یازده» از تهران، آزاد محمدی برای فیلم «ناتمام بشدت هرچه تمام تر» از تهران، ابراهیم ایرج زاد برای فیلم «دوچرخه ها، پدرها، سیگارها» از تهران، تندیس جشنواره و مبلغ  ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی به آزاد محمدی برای فیلم «ناتمام بشدت هرچه تمام تر» از تهران تعلق یافت.

فیلمبرداری

در بخش فیلمبرداری نیز از میان۳ کاندید از جمله داود رحمانی با فیلم «سه سال و سه ماه و دو روز» از مشهد، محمدرضا جهان پناه با فیلم «آرداک» از تهران، مرتضی هدایی با فیلم «بیماری» از تهران، تندیس جشنواره و مبلغ  ۲۰ میلیون ریال به محمدرضا جهانپناه برای فیلم «آرداک» از تهران اهدا شد.

تدوین

در بخش تدوین نیز از میان ۴ کاندیدا از جمله حمید نجفی راد  برای فیلم «تنازع» از تهران، سیاوش کردجان  برای فیلم «بیماری» از تهران، محمد قندی برای فیلم «سه سال و سه ماه و دو روز» از مشهد، محمد نجاریان برای فیلم «مات» از مشهد تندیس جشنواره و مبلغ  ۲۰ میلیون ریال به محمد قندی برای فیلم «سه سال و سه ماه و دو روز» از مشهد تعلق گرفت.

صدا

از میان  ۴ کاندید در این بخش نیز مهران گنبدلو برای فیلم «جاده مرزی» از زاهدان، سلمان ابوذر برای فیلم «سه سال و سه ماه و دو روز» از مشهد، رامین ابوالصدق برای فیلم «بیماری» از تهران و مهرشاد ملکوتی برای فیلم «ناگهان تو گم شدی» از تهران؛ تندیس جشنواره و مبلغ ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی به سلمان ابوذر برای فیلم «سه سال و سه ماه و دو روز» از مشهد تعلق گرفت.

جانبخشی در آثار پویانمایی

تندیس جشنواره و مبلغ ۲۰میلیون ریال در این بخش نیز به مینو کلیایی و آزاده نیکبر برای فیلم «گل و بلبل، پشت و رو نداره» از تهران اهدا شد.

فیلم پویانمایی

در این بخش نیز از میان ۳ کاندید محمد افشارنژاد برای فیلم «پروانگی» از مشهد، سعادت رحیم زاده برای فیلم «درختان بلوط» از تهران، مهدی آقاجانی برای فیلم «گل و بلبل، پشت و رو نداره» از تهران، تندیس جشنواره و مبلغ  ۲۵ میلیون ريال به مهدی آقاجانی برای فیلم «گل و بلبل، پشت و رو نداره» از تهران اهدا شد.

بهترین فیلم مستند

در بخش فیلم مستند نیز از میان ۵ کاندید از جمله محمدصادق دهقانی برای فیلم «شهری برای دخترانم» از بیرجند، مهدی باقری برای فیلم «ناگهان تو گم شدی» از تهران، محمد مقیم پور بیژنی برای فیلم «دَدوش» از ساری، سعید شاه حسینی برای فیلم «خورشید، باغ، پنجره» از تهران در نهایت تندیس جشنواره و مبلغ ۲۵ میلیون ریال جایزه نقدی به محمد مقیم پور بیژنی برای فیلم «دَدوش» از ساری اهدا شد.

بهترین فیلم تجربی

در بخش بهترین فیلم تجربی  نیز تندیس جشنواره و مبلغ ۲۵ میلیون ریال جایزه نقدی به مسعود حاتمی برای فیلم «تنازع» از تهران تعلق گرفت.

بهترین فیلم داستانی

تندیس جشنواره و مبلغ ۳۰ میلیون ریال این بخش نیز به میلاد و سجاد ستوده برای فیلم «بیماری» از تهران اهدا شد.

استعداد جوان

در بخش استعداد جوان نیز تندیس جشنواره و مبلغ  ۱۵میلیون ريال به صبا قاسمی برای فیلم «بدون بلیط» از تهران اهدا شد.

همچنین در این جشنواره تندیس جشنواره و مبلغ  ۴۰ میلیون ریال به سعید ولی زاده و داود رحمانی برای فیلم «سه سال و سه ماه و دو روز» از مشهد اهدا شد و مسعود حاتمی برای فیلم «۱۱» از تهران دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی دریافت کرد.

همچنین سبحان ابوذر آهنگساز فیلم «سه سال و سه ماه و دو روز» از مشهد نیز در این جشنواره مفتخر به دریافت دیپلم افتخار و مبلع ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی شد.

فیلمنامه

لوح تقدیر و مبلغ پنج میلیون ریال به علی عرفان فرهادی رحمت برای فیلمنامه «ماشین زمان» از تهران و  همچنین مبلغ پنج میلیون ریال به ایمان خماریان برای فیلنامه «چمدان» از نيشابور، اعطای لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال و اولویت حمایت از تولید اثر به عنوان نفر سوم در این جشنواره از سینا بحیرایی برای فیلمنامه «بقاء» از نهاوند دیگر جوایز اهدایی این جشنواره بود.

همچنین در این بخش دیپلم افتخار و مبلغ  ۱۲ میلیون ریال و اولویت حمایت از تولید اثر به عنوان نفر دوم به حسین مختاریه برای فیلمنامه «کبوترخانه» از نيشابور و نیز  تندیس جشنواره و مبلغ ۱۵ میلیون ریال و اولویت حمایت از تولید اثر به عنوان نفر اول در این بخش به مهدی قاسم زاده برای فیلمنامه «به طعم عشق» از قائم شهر اختصاص یافت.

عکس

در بخش عکس نیز تندیس جشنواره  و مبلغ ۱۵ میلیون ریال به عنوان بهترین اندیشه خلاق در عکس به علی سوته برای عکس «آخرین روز سال» از فریدونکنار اهدا شد.

تندیس جشنواره  و مبلغ ۱۰ میلیون ریال به عنوان بهترین استفاده از تکنولوژی در عکاسی برای رسیدن به بیانی نو به نعمت معینی امین از سبزوار و تندیس جشنواره  و مبلغ ۱۵ میلیون ریال به عنوان بهترین مجموعه عکس به ساسان فهیمی برای مجموعه عکس «بودنِ بدون بودن» از لاهیجان اعطا شد.

همچنین تندیس جشنواره و مبلغ ۱۰میلیون ریال به عنوان بهترین موضوع اهدا شد به محمدعلی میرزایی برای مجموعه عکس «کشتار در باغ» از تهران و تندیس جشنواره  و مبلغ پنج میلیون ریال به عنوان بهترین استعداد جوان به محمد حامد اسدی برای مجموعه عکس «سینک ها فقط ظرف ها را نمی شویند» از مشهد اهدا شد.

در پنجاه و سومین جشنواره منطقه ای سینمای جوان همچنین لوح تقدیر و مبلغ سه میلیون ریال جایزه نقدی به معصومه حسین آبادی برای عکس «مسیر زندگی» از نیشابور و لوح تقدیر و مبلغ سه میلیون ریال به فرشید اصغری برای عکس «فاصله» از نیشابور اهدا شد.

در آیین اختتامه پنجاه  و سومین جشنواره منطقه ای سینمای جوان بینالود در شهرستان نیشابور همچنین از امیرحسین صدیق هنرمند مطرح نیشابوری در سینما، تاتر وتلویزیون و همچنین محمد علی عابدی عکاس پیشکسوت دفاع مقدس نیشابور طی مراسمی خاص تجلیل شد.

 

 

کد خبر 2918917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ل ک ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
      0 0
      تبریک به مینو کلیایی بهترین استاد انیمیشن