نشست اعضای کمیسیون بهداشت مجلس با مسئولان اوقاف برگزار می‌شود

نشست اعضای کمیسیون بهداشت مجلس با مسئولان اوقاف برگزار می‌شود

نشست مشترک اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با مدیران و مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه یکشنبه آینده ۵ مهرماه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین حاتمی معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف با اعلام این مطلب اظهار داشت:در راستای تعامل هرچه بیشتربرای رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان و بهره برداری از ظرفیت وقف، نشست مشترک اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه روز یکشنبه پنجم مهرماه برگزار خواهد شد.

 معاون سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: در این نشست که رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و معاونان این سازمان حضور خواهند داشت مهم ترین دغدغه ها و مسائل حوزه سلامت و ظرفیت های موقوفات مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

به گفته حجت الاسلام حاتمی، ارائه گزارش عملکرد همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی در خصوص موقوفات حوزه سلامت از مهم ترین محورهای نشست مشترک نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در هفته اینده بشمار می رود. .

وی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای اجرای نیات واقفان نیک اندیش در حوزه درمان و سلامت از محل عواید موقوفات در سال گذشته، به بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ بیمار نیازمند کمک کرده است.

حاتمی با اشاره به حضور واقفان در عرصه سلامت جامعه تاکید کرد:یکی از محوری ترین موضوعات در عرصه وقف، حوزه سلامت و درمان است که از دید بسیاری از واقفان پنهان نمانده است و برای آن موقوفاتی وقف کرده اند و این موضوع همچنان یکی از نیازهای امروزی جامعه محسوب می شود.

به گفته معاون اوقافی، سازمان اوقاف و امور خیریه در این راستا گام های موثری برداشته است و با تهیه و توزیع اوراق وقف مشارکت در ساخت بیمارستان تخصصی سرطان در استان های تهران، فارس و مرکزی، امکان مشارکت عموم مردم را در این عرصه فراهم کرده است.

معاون اوقافی سازمان اوقاف و امور خیریه اجرای طرح مهر تندرستی را در این راستا ارزیابی کرد و افزود: با اجرای طرح مهر تندرستی، ضمن اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش در این حوزه، به ترویج سنت وقف برای سلامت، دارو و درمان پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه مراکز درمانی وقفی و خیریه در کشور خدمات متعددی ارائه می کنند، افزود : معتقدم وقف در حوزه سلامت، بیش از بقیه نهادها و ارگان ها سهم ایفا می کند و اگر این مراکز درمانی وقفی و خیریه در کشور نبود، ایران نیز مثل سایر کشورهای جهان سومی در حوزه بهداشت، با مشکلات عدیده ای مواجه بود.

حجت الاسلام حاتمی با بیان اینکه بسیاری از خدمات حوزه بهداشت و درمان مرهون موقوفات است، تصریح کرد: در زمینه آموزش های پزشکی نیز موقوفات سهیم هستند زیرا بسیاری از دانشگاه های علوم پزشکی و مجموعه های پژوهشی و تحقیقاتی این حوزه وقفی است.

معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به موقوفات درمانی، وظیفه ساماندهی، رسیدگی و به روز رسانی خدمات این مراکز را یاد آور شد و تصریح کرد : مردم امروز سهم وقف را در مباحث سلامت و بهداشت بیشتر حس می کنند و در این راستا اقداماتی مانند؛ بهره گیری از ظرفیت اوراق وقف، انعقاد تفاهم نامه با سازمان نظام پزشکی، تفاهم نامه با دانشگاه شهید بهشتی و انعقاد تفاهم نامه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت پذیرفته است.

وی با بیان اینکه، نیازهای کشور در زمینه بهداشت و درمان در اختیار خیران و واقفان قرار داده شده است افزود : سازمان اوقاف هم اکنون چندین مجموعه و مرکز درمانی را در حال ساخت دارد که می توان به مرکز همودیالیز در تهران با همکاری سازمان بهزیستی، مرکز سلول درمانی و جامع ترین مرکز تحقیقاتی و بیمارستانی رویان در شرق تهران با همکاری شهرداری و موسسه رویان، بیمارستانی برای بیماران روانی در غرب تهران و مرکز سوانح سوختگی در مرکز تهران اشاره کرد.

کد خبر 2922711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha