۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۰۲

به همت اوقاف و امور خیریه استان تهران صورت گرفت؛

اعزام ۳۰۰ تن از مدافعان سلامت به مشهد مقدس

اعزام ۳۰۰ تن از مدافعان سلامت به مشهد مقدس

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران از اعزام یک هزار و ۲۰۰ تن از مدافعان سلامت به مشهد مقدس خبر داد و گفت: ۳۰۰ تن از مدافعان سلامت به همت اداره کل اوقاف تهران به مشهدمقدس اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، در مراسم اعزام زائران حرم رضوی ویژه کادر بهداشت و درمان بخش کرونایی که در ایستگاه راه آهن تهران برگزار شد، اظهار داشت: با شیوع بیماری منحوس کرونا سازمان اوقاف و امور خیریه اقدامات گسترده‌ای در راستای کمک به خانواده‌ها، بیماران کرونایی، کادر درمان و مدافعان سلامت در بیمارستان‌های مختلف انجام داد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران از اعزام یک هزار و ۲۰۰ تن از مدافعان سلامت به مشهد مقدس خبر داد و گفت: این اقدام با هدف قدردانی و تشکر از زحمات کادر درمان که در طول دو سال گذشته زحمت کشیدند، صورت می‌پذیرد. مردم شاهد بودند که مدافعان سلامت به صورت شبانه روز جان برکف در نهایت اخلاص به بیماران کرونایی خدمت می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه هزینه این سفر از محل موقوفات تأمین می‌شود، عنوان کرد: برخی از واقفان هستند که اموال خود را وقف می‌کنند تا در مسیر زیارت امام رضا (ع) هزینه شود. هزینه این اقدام نیز از موقوفه‌ای بوده که واقف نیت داشته تا اموالش در مسیر زیارت امام رضا (ع) مصرف شود؛ بر همین اساس سازمان اوقاف و امور خیریه و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در این دوره این هزینه را به مدافعان سلامت و کادر درمان اختصاص داده است.

عبداللهی ادامه داد: بر همین اساس هماهنگی‌هایی با وزارت بهداشت صورت گرفت تا افرادی را به این سازمان معرفی کنند و امروز نیز شاهد اعزام این عزیزان به مشهد مقدس هستیم.

اعزام ۳۰۰ تن از مدافعان سلامت به مشهد مقدس

همچنین در ادامه حجت الاسلام سیدهاشم حسینی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: واقفان با وقف اموال خود در اصل مالشان را جاودانه کردند و امروز که دستشان از دنیا کوتاه است اما همچنان اقدامات بشر دوستانه و خیرخواهانه آنان در حال انجام است. انسان‌های بسیاری هستند در عالم دنیا زیست می‌کنند اما حرکت و آثاری ندارند اما واقفان خیر اندیشی که از دنیا رفته اند همچنان آثار و برکاتشان در عالم دنیا ساری و جاری است.

وی خدمت به خلق را بالاترین عبادت خواند و گفت: در این سفر مقدس میزبان خواهران و برادرانی هستیم که در طول این مدت که بیماری کرونا شیوع یافت با ایثار و فداکاری به دفاع از سلامت و نجات جان انسان‌ها پرداختند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان تهران با اشاره به اینکه بیش از نیمی از مراکز درمانی استان تهران و چه بسا در کل کشور موقوفه هستند، گفت: بسیاری از واقفان که دل در گرو مهربانی کردن و عشق ورزیدن به همنوعان خود دارند مراکز درمانی را تأسیس کردند تا همنوعان بیمار در این خانه‌های بهداشت و درمانگاه‌های وقفی درمان شوند. آنان زیرکانه و هوشمندانه اموال خود را تا ابد حفظ کردند و و با تولید واکسن تلاش داشتند مردم به بیماری‌های واگیردار مبتلا نشوند.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: ۱۲۰۰ نفر از کادر درمان و روحانیون جهادی در سطح سازمان اوقاف و امور خیریه به مشهد مقدس اعزام می‌شوند که ۳۰۰ نفر از آنان امروز به هزینه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران عازم این سفر نورانی می‌شوند.

کد خبر 5343316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha