«سامح شکری»:

در ایجاد توازن میان رابطه با عربستان و حمایت از روسیه نگران هستیم

در ایجاد توازن میان رابطه با عربستان و حمایت از روسیه نگران هستیم

وزیر امور خارجه مصر اعلام کرد که نگرانی این کشور در ایجاد توازن میان رابطه با عربستان سعودی و حمایت از عملیات نظامی روسیه در سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سامح شکری وزیر امور خارجه مصر از عملیات نظامی روسیه در سوریه برای مقابله با گروه های تروریستی استقبال کرد. وی گفت: تمایل روسیه برای مبارزه با تروریسم و محاصره گروه های تروریستی در سوریه بسیار زیاد است.

شکری با بیان این مطلب افزود: اطلاعاتی که مصر در اختیار دارد حاکی از آن است که روسیه مصمم به مبارزه با تروریسم و جلوگیری از گسترش آن است لذا طبق رایزنی های مستقیم با روسیه [دریافته ایم] هدف مسکو ضربه شدید به گروه داعش در عراق و سوریه است.

وی گفت: آنچه روسیه در سوریه انجام داد برتر از همه اقدامات آمریکا و هم پیمانان آن در این زمینه است. وزیر امور خارجه مصر یادآور شد: نگرانی مصر درباره چگونگی ایجاد توازن میان حمایت آشکار از حملات روسیه علیه گروه های تروریستی در سوریه و روابط راهبردی و حیاتی با عربستان سعودی و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس است کشورهایی که اغلب آنها سرنگونی نظام سوریه را یک ضرورت می دانند زیرا تداوم این نظام را پیروزی برای ایران می دانند.

کد خبر 2935931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha