۲۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۸:۳۲

مدیرکل بهزیستی اردبیل خبر داد؛

۲۵۰۰ خیر بهزیستی در اردبیل شناسایی شده است

۲۵۰۰ خیر بهزیستی در اردبیل شناسایی شده است

اردبیل – مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از شناسایی و همکاری بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ خیر مرتبط با خدمات بهزیستی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رویا احمدیان عصر شنبه در همایش تجلیل از خیرین بهزیستی استان اردبیل افزود: این تعداد خیر از سطح استان در زمینه های مختلف به مددجویان نیازمند خدمات ارائه می کنند.

وی با بیان اینکه برخی از این خیرین حتی با حضور در مراکز خدماتی علاوه بر مساعدت های مالی و مادی، کمک حضوری نیز دارند، تصریح کرد: حضور این افراد نشان داده که نیازمندان تنها نبوده و همراز و همدم دارند.

مدیرکل بهزیستی استان خیرین را به عنوان سفیران مهر و محبت و همراه نیازمندان و آسیب دیدگان، الگو و نماد جامعه توصیف کرد و ادامه داد: بدون حضور خیرین موفقیتی در خدمت به نیازمندان جامعه کسب نخواهد شد.

وی با اشاره به وجود ۴۵ هزار نفر جامعه  هدف بهزیستی در این استان بیان داشت: از این تعداد ۱۷ هزار نفر معلول هستند ضمن اینکه برای جامعه هدف بهزیستی هم اکنون بیش از ۱۵۶ فعالیت و خدمت تعریف شده که بخشی عمومی بوده و بخشی منحصر به افراد هدف است.

احمدیان خدمات به مهدهای کودک، مشاوره های ژنتیکی، آموزش مهارت های رندگی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و... را از اهداف عمومی این سازمان برشمرد و یادآور شد: رسیدگی به معلولان و افراد آسیب دیده نیز از خدمات بخش گروه ای هدف است.

وی بحث اشتغال را از مهمترین مشکلات جامعه هدف بهزیستی بویژه روشندلان عنوان کرد و افزود: نیاز است صاحبان مشاغل استان را برای به کارگیری این افراد در واحدهای صنفی خود تشویق کنیم، ضمن اینکه بیمه این افراد نیز برعهده دولت و بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان همچنین هدف از برگزاری همایش تجلیل از خیرین و موسسات خیریه استان را ایجاد زمینه و فرصت و ترویج فرهنگ مشارکت و ارتقا انگیزه برای ورود خیرین جدید و تجلیل از خیرین استان برشمرد.

کد خبر 2943091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha