۲۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۱۲

شورحسینی با حضور نوجوانان و جوانان در حرم مطهر رضوی

شورحسینی با حضور نوجوانان و جوانان در حرم مطهر رضوی

مشهد- معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از حضور پر شور کودکان و نوجوانان در ویژه برنامه های مختلف در حرم مطهر رضوی خبر داد.

حجت‌الاسلام سید جلال حسینی در گفتگو با مهر بیان کرد: در این راستا همزمان با نخستین روز از ماه محرم گروه زیارتی مداحان دانش اموز استان خراسان رضوی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش استان با شرکت در اردوی یک روزه زیارتی از فیوضات معنوی حرم مطهر رضوی بهره مند شدند.

وی افزود: این گروه از مداحان دانش‌آموز از سراسر خراسان رضوی به‌منظور عرض تسلیت شهادت سید الشهدا به امام هشتم(ع) به حرم مطهر علی ‌بن ‌موسی‌ الرضا(ع)   همزمان با نخستین روز در ماه محرم مشرف شدند و پس از شرکت در مراسم مداحی و مرثیه سرایی و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر میهمان سفره حرم رضوی شدند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی همچنین با اشاره به برگزاری باشکوهترین محفل شیرخوارگان حسینی در صحن جامع رضوی گفت: در این مراسم با شکوه نیز کودکان و مادران دوستدار اهل بیت(ع) با همراهی ذاکران اهل بیت(ع)  در سوگ طفل شش ماهه امام حسین(ع)، حضرت علی‌اصغر(ع) گریستند.

وی همچنین از برگزاری اجتماع دانش آموزی عزاداران حسینی در حرم رضوی خبر داد و گفت: این مراسم همزمان با روز بزرگداشت شهادت قاسم ابن الحسن(ع) و با هدف پاسداشت مقام نوجوان کربلا حضرت قاسم(ع) و تاسی از زندگی این حضرت تحت عنوان «احلی من العسل» در حرم رضوی برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: این مراسم ساعت  ۹:۳۰ روز سه‌شنبه ۲۸ مهر ماه در صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود و دانش‌آموزان همانند نوجوان کربلا با شعار مرگ در راه تو شیرین تر از عسل است در این مکان مقدس حضور می‌یابند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: ویژه برنامه‌های دهه اول محرم حرم مطهر رضوی در قالب بیش از پنج هزار جلسه عزاداری و با سه محوراصلی سبک زندگی رضوی با تکیه بر احیاء شعائر اسلامی فراموش شده، تبلیغ معارف دینی با تکیه امر به معروف و نهی از منکر و معرفی عزاداری مطلوب برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: حرم مطهررضوی آماده میزبانی از دو میلیون و ۵۰۰ هزارعزادار حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی است.

کد خبر 2943706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha