۲۲ آبان ۱۳۹۴، ۱۶:۳۵

امام‌جمعه ابهر:

تهاجم و استحاله فرهنگی مردم را از فطرت خود دور می‌کند

 تهاجم و استحاله فرهنگی مردم را از فطرت خود دور می‌کند

زنجان- امام‌جمعه ابهر گفت: تهاجم و استحاله فرهنگی می‌تواند مردم را از فطرت خود برگرداند و استحاله کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر امام جمعه ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه شهر ابهر به مسئولان امر تذکر داد چرا راجع به فرهنگ این‌قدر کوتاهی می کنند.

وی افزود: مسئولان چرا اجازه می‌دهند کار به‌جایی برسد که رهبر عظیم الشان خود وارد میدان شوند و تذکر بدهند.

وی ادامه داد: در همین‌جا باید شما مردم بدانید مع الاسف بعضی از دولتمردان به نهاد نماز جمعه هیچ عنایتی ندارند و در برخی مواقع نه تنها کمک نمی‌کنند بلکه کاری می‌کنند که نماز جمعه تضعیف شود البته راجع به مظلومیت نماز جمعه و حوزه‌های علمیه در وجود مصلحت آینده با مردم درد و دل خواهم کرد.

حجت‌الاسلام رحیمی افزودد: نماز جمعه، تنها نمازی است که واجب است به جماعت خوانده شود و همه مردم حاضر در فاصله کمتر از دو فرسخی محل برگزاری این نماز، جزو افراد خاص و معذورین باید در آن شرکت کنند.

امام‌جمعه ابهر گفت: شرکت نکردن سه هفته پی‌درپی بدون عذر و از روی بی‌اعتنایی، نشانه نفاق شمرده‌شده و موجب خشم الهی و نابینا شدن دیده بصیرت است.

حجت‌الاسلام رحیمی افزود: امام خمینی (ره) به مسئله نماز جمعه عنایت ویژه‌ای داشتند که فرمودند «نماز جمعه، در رأس همه امور است». نماز جمعه از بزرگ‌ترین عنایت حق‌تعالی به جمهوری اسلامی ایران است.

امام‌جمعه ابهر به مسئله بصیرت و تعلیم و تعلم و کتاب‌خوانی تأکید داشت و گفت: تا می‌توانیم جامعه را با کتاب و کتاب‌خوانی بصیر کنیم و درس تاریخ و عبرت‌های آن را گوشزد کنیم.

حجت الاسلام رحیمی در ادامه گفت: دفاع از حقوق مظلومان و دفاع از مرزها و تمامیت ارضی و... از وظایف مهم واصلی نظام اسلامی است.

کد خبر 2965875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha