۲۴ آبان ۱۳۹۴، ۸:۲۹

دادستان کل پاریس:

سه تیم تروریستی مرتبط با داعش در حملات فرانسه دست داشتند

سه تیم تروریستی مرتبط با داعش در حملات فرانسه دست داشتند

مقامات رسمی فرانسه می گویند انفجارهای پاریس سازمان یافته بوده و از سوی سه تیم که هدف واحدی را دنبال می کردند عملی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن پست، «فرانسوا مولن» دادستان کل پاریس از هماهنگی سه تیم تروریستی در حملات دو شب پیش پاریس خبر داد . بنا به اعلام منابع رسمی این حملات منجر به کشته شدن بیش از ۱۲۹ نفر و زخمی شدن ۳۵۰ نفر شد.

وی در این باره گفت: ما باید بفهمیم که آنها از کجا آمده اند و هزینه مالی شان از کجا تامین شده است. هفت نفر از مهاجمان کشته شده اند که همگی آنها به شدت مسلح و حامل کمربندهای انفجاری بوده اند.

 حملات جمعه شب که مسؤولیت آن را داعش برعهده گرفته است، یک سالن کنسرت، یک استادیوم ورزشی و شماری از رستوران های پاریس را هدف قرار داد.

در پی این فاجعه، بیش از ۱۵۰۰ نیروی نظامی در پاریس مستقر شده‌اند. دست‌کم ۱۰۰ تن از قربانیان این حادثه از کسانی بودند که برای تماشای کنسرت یک گروه راک آمریکایی به سالن ۱۵۰۰ نفری «باتاکلان» رفته بودند. افرادی که موفق شدند در جریان گروگان‌گیری دو ساعته از چنگ گروگان‌گیران در این سالن کنسرت بگریزند، می‌گویند آنها سلاح‌های کلاشنیکف در دست داشتند.

کد خبر 2967077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha