۳ آذر ۱۳۹۴، ۹:۴۷

اسفند ۹۴ صورت می گیرد؛

نخستین جشنواره فیلم موج کوتاه در جزیره کیش برگزار می شود

نخستین جشنواره فیلم موج کوتاه در جزیره کیش برگزار می شود

کیش - دبیر نخستین جشنواره فیلم موج از برگزاری نخستین دوره این جشنواره در اسفند سالجاری در جزیره کیش خبر داد.

ابراهیم حصاری در گفتگو با مهر در مورد برگزاری نخستین جشنواره فیلم کوتاه موج اظهار داشت: مجید رضا مصطفوی، حسین مهکام و رضا شیخلانی اعضای ثابت هیئت انتخابی فیلم های این جشنواره هستند که کار خود را نیمه بهمن با بازبینی آثار ارسال شده به دبیرخانه نخستین جشنواره فیلم کوتاه موج آغاز می کنند.

حصاری با تشریح اهداف این جشنواره گفت: در سناریوی هر کدام از فیلم های ارسالی مضمونی از آموزش گنجانده شده که به لحاظ ادبیات فرهنگی غنی ایرانی اسلامی در راستای پشتوانه از آثار تولیدی است و در بسیاری از فیلم های کشورمان ما شاهد پند آموزی و مفاهیم آموزشی هستیم.

دبیر نخستین جشنواره فیلم موج با بیان اینکه آثار ارسالی در قالب فیلم داستانی، مستند و انیمیشن هستند، افزود: شاید در نگاه اول بسیاری از هنرمندان اثر خود را خارج از چارچوب موضوع مطرح شده ببینند اما با کمی توجه می توان زوایایی از پند آموزی و آموزش را در آثارشان به وضوح مشاهده کرد.

حصاری تصریح کرد: فیلمسازان نباید به دنبال تعریف پیچیده ای از واژه پند و اندرز باشند، سینمای نجیب ایران همیشه بر محوریت اخلاق و معرفت تاکید دارد که یکی از دلایل مهم این جشنواره بر پایه مفهوم همگونی آثار و همچنین عدم دریافت آثاری است که صرفا نقش سرگرم کننده برای مخاطب ایفا می کنند.

وی بیان داشت: ما در نخستین دوره از جشنواره فیلم موج علاوه بر بخش اصلی که شامل آثار مستند و داستانی است، در بخش ویژه بستر و فرصتی را هم نیز برای حضور ورقابت آثار انیمیشن برای جوانان علاقمند فراهم کرده ایم.

حصاری در ادامه با اشاره به اهداف نخستین جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج اظهار داشت: از اهداف مهم این جشنواره ایجاد پیوندی نو میان ادبیات غنی معاصر و کهن ایران زمین  با هنر سینما  در مضمون  «پند و اندرز و پند آموزی» است که البته این جشنواره همراه و هم دل با نگاهی خاص و نو به هر آنچه پیرامون این موضوع وجود دارد، برگزار می شود.

دبیر جشنواره فیلم موج خاطر نشان کرد: بازخوانی حکایات و متون کهن و معاصر به صورت منظوم و منثور ایرانی و اسلامی، نگاه و برداشتی آزاد از متون کهن و معاصر، پرداخت به سوژه ها و موضوعات فرهنگی و اجتماعی روز جامعه با نگاهی پندآموز از جمله موضوعات جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج محسوب می شوند.

حصاری در پایان گفت: تا به امروز ۲۱ نفر از سراسر کشور آثار خود را ارسال کردند و علاقمندان به شرکت در این جشنواره تا پایان وقت اداری ۱۵ بهمن سالجاری فرصت دارند آثار خود را به نشانی جزیره کیش، ساختمان بساک، سازمان منطقه آزاد کیش جوزه معاونت اجتماعی دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه موج ارسال کنند.

کد خبر 2977046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha