۹ آذر ۱۳۹۴، ۹:۴۳

دانشگاه صوفیه از رایزنی فرهنگی ایران تقدیر کرد

دانشگاه صوفیه از رایزنی فرهنگی ایران تقدیر کرد

دانشگاه صوفيه طی مراسمی از رايزن فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در بلغارستان تجليل كرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رایزنی فرهنگی ایران در صوفیه، دانشگاه صوفيه طی مراسمی با حضور روسا و اساتید این دانشکده و دیپلمات های ۳۰ کشور جهان،  از رايزن فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در بلغارستان تجليل كرد.

آتاناس گوردجیکف، ريیس جدید دانشگاه دانشگاه سنت كليمنت اُخريسكی مقدس صوفیه از محمدعلى کيانى رایزن فرهنگی ایران در بلغارستان به خاطر همکاری‌هاى علمى ـ دانشگاهى و تقويت توسعه روابط فرهنگی دو كشور تجليل به عمل آورد.

در اين مراسم كه جمعی از اساتید و شخصیت‌های علمی ـ دانشگاهی، سفرا و دیپلمات‌های خارجی ۳۰ کشور جهان حضور داشتند، محمدعلى کيانى، رايزن فرهنگى ايران به دليل همکارى‌هاى مجدانه علمى و فرهنگى با دانشگاه فوق‌الذكر لوح افتخار دريافت كرد و تجليل شد.

در بخشي ديگر از اين مراسم رایزن فرهنگی كشورمان در بلغارستان با رييس جدید دانشگاه صوفیه گفت‌وگو کرده و گفت: دانشگاه‌ها و مراکز علمى ایران آمادگی و پتانسيل گسترش روابط و همکاری‌هاى علمى ـ دانشگاهى را با دانشگاه صوفیه دارند.

ريیس جديد دانشگاه صوفیه ضمن ابراز اميدواری از تحقق این رویداد مهم فرهنگی، گفت: اميد است تا اين همكاری ها به تحکیم بیشتر روابط علمی و فرهنگى دو ملت ايران و بلغارستان منجر شود.

دانشگاه صوفیه یکی از دانشگاه‌های قدیمی بلغارستان است که در سال ۱۸۸۸ ميلادی تأسیس شده است. اين دانشگاه، اولین و بزرگترین و بهترين دانشگاه بلغارستان در سطوح علمی بوده و در تمامی رشته‌های آموزشی، رتبه اول را کسب کرده است و حدود ۲۵ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند كه از اين تعداد، حدود هزار و ۲۰۰ نفر دانشجوی خارجی از ۷۵ کشور جهان هستند.

این دانشگاه دارای ۱۶ دانشکده و ۳ بخش اداری است و در دانشگاه صوفیه ۷ زبان آموزش داده می‌شود كه زبان فارسی یکی از این زبان‌ها است و سابقه تدريس زبان فارسی در اين دانشگاه، بیش از ۲۰ سال است.

کد خبر 2983790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha