۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۵۸

تبیین قیام امام حسین (ع) در اوگاندا

تبیین قیام امام حسین (ع) در اوگاندا

رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا نشست «تبیین قیام امام حسین (ع)» را با حضور اساتید دانشگاه و مبلغین برجسته سنی و شیعه این كشور، برگزار کرد.

به گزارش  خبرگزاری مهر، در نشستی که به همت رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا و به منظور ارتقای سطح دانش و آگاهی شرکت‌کنندگان درباره قیام امام حسین(ع) برگزار شد، شرکت‌کنندگان در مورد مباحث مختلفی همچون؛ تاریخچه و عوامل قیام امام حسین (ع)، قیام امام حسین (ع) و نقش آن در اعتلای ارزش‌های انسانی، امام حسین (ع)؛ قهرمان آزادگی و آزادی‌خواهی و دیدگاه‌های مختلف درباره قیام عاشورا، با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

پروفسور عابدی، استاد دانشگاه کامپالا در این كارگاه به مرور تاریخچه مختصری از زمان ولادت امام حسین (ع) و جایگاه او نزد پیامبر (ص) و مسلمانان و حوادث پس رحلت رسول اکرم (ص) تا وقوع حادثه کربلا پرداخت.

همچنین علی بختیاری، رایزن فرهنگی کشورمان در اوگاندا نیز در سخنانی در این كارگاه با بیان اهمیت قیام امام حسین (ع) در اعتلای ارزش‌های انسانی، برخی از مصادیق این ارزش‌ها همچون آزادی و آزادی‌خواهی، عزت و کرامت انسانی، ظلم‌ستیزی و ولایت‌پذیری را تشریح كرد.

در ادامه هم آدم سبیالا، پژوهشگر و استاد کالج المصطفی در اوگاندا، با بیان این که امام حسین (ع) قهرمان آزادی و آزادگی است، به برخی شبهات وارده در مورد عاشورا، از جمله جشن گرفتن در این روز به تأسی از قوم یهود پرداخت و آن را پدیده‌ای خلاف ارزش‌های اسلامی دانست.

حجت‌الاسلام بکایی، رییس کالج المصطفی در اوگاندا نیز در این كارگاه در سخنانی به معرفی دیدگاه‌های گوناگون نسبت به واقعه عاشورا از نگاه اندیشمندان مسلمان و غیرمسلمان پرداخت و نوع نگاه به قیام عاشورا را در نوع نتیجه‌گیری و تحلیل وقایع آن، بسیار پراهمیت شمرد.

 

کد خبر 2988378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha