۱۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۰۹

نماینده ولی فقیه در کردستان:

وقف یکی از تاثیرگذارترین عوامل در حل مشکلات اقتصادی است

وقف یکی از تاثیرگذارترین عوامل در حل مشکلات اقتصادی است

سنندج- نماینده ولی فقیه درکردستان عنوان کرد: وقف یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین عوامل در حل مشکلات اقتصادی در جوامع اسلامی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحمد حسینی شاهرودی امروزسه شنبه در جمع مدیران، کارکنان اداره کل اوقاف و امورخیریه استان در سنندج ضمن تبرک هفته وقف گفت: این هفته فرصت ارزشمندی برای تلاش بیشتر در راستای ترویج فرهنگ وقف در جامعه است و انتظار می رود از این مدت نهایت استفاده و بهره برده شود.

وی عنوان کرد: وقف هم ریشه قرآنی و هم روایی دارد و در سیره پیامبراکرم(ص) و اهل بیت و بزرگان دین اسلام برانجام وتوجه به آن تاکید شده است.

وی اظهارداشت: در قرآن کریم در کنار بذل جان، بذل مال هم مطرح شده است و این نشان از اهمیت قائل شدن برای بخشش مال و توجه بیشتر به معنویات به جای مادیات است.

نماینده ولی فقیه در کردستان بیان کرد: جامعه ای که مردم آن دچار فقر و تنگدستی باشند بی شک عزت و اقتدار پیدا نخواهد کرد بنابراین جوامع اسلامی باید بیش از پیش به مسائل اقتصادی توجه کنند.

حجت الاسلام شاهرودی ادامه داد: می طلبد افرادی که از توانایی مالی برخوردار هستند در مقابل فقر مادی درجامعه خود بایستند و نیازمندان را کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه اسلام دین و مکتب حق است، افزود: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید پیامبران را برای هدایت بشر فرستادیم چون که دین اسلام دین حق است و به همه موارد ومسائل پرداخته و نسبت به آنها نگاه ویژه دارد.

وی با بیان اینکه اسلام برای مسائل اقتصادی اهمیت فراوانی قائل است، افزود: در این دین الهی تاکید شده که مسلمانان نباید محتاج و درمانده باشند و باید نسبت به وضعیت مالی یکدیگر احساس مسئولیت کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان اظهارداشت: وقف یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین عوامل در حل مشکلات اقتصادی در جوامع اسلامی محسوب می شود لذا به هر میزان به این مسئله پرداخته شود شاهد رونق و توسعه بیشتری هم خواهیم بود.

حجت الاسلام شاهرودی از دیگر تاثیرات وقف را احیا و زنده کردن شعائراسلامی خواند و افزود: واقفینی که اموال خود را با نیت هایی هم چون کمک به توسعه برنامه های قرآنی و مذهبی وقف می کنند بدین گونه زمینه احیای شعائر اسلامی را فراهم می کنند.

وی عنوان کرد: تمامی برنامه های اسلام دارای هدف است و وقتی بر سیرکردن شکم گرسنگان تاکید می کند در مقابل هم خواستار فراهم کردن شرایط کار و عدم وابستگی و تنبلی نیازمندان هم می شود.

وی اظهارداشت: متولیان موقوفات هم باید مصلحت وقف ها را در اولویت قرار دهند و در راستای بازدهی مطلوب موقوفات به بهترین نحو تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر تشویق و ترغیب دیگران به امر وقف تاکید کرد و گفت: حفاظت از موقوفات و جلوگیری از ضایع شدن آنها و استفاده بهینه و مطلوب از موقوفات باید در صدر برنامه های متولیان و مسئولان موقوفات باشد.

کد خبر 2994575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha