۱۳ دی ۱۳۹۴، ۹:۰۳

مدیرکل گمرک یزد  خبر داد:

کاهش هزینه‌های تولید و صادرات در سایه پنجره واحد تجارت فرامرزی

کاهش هزینه‌های تولید و صادرات در سایه پنجره واحد تجارت فرامرزی

یزد- مدیرکل گمرک یزد از کاهش هزینه‌های تولید و صادرات در سایه پنجره واحد تجارت فرامرزی خبر داد و گفت: روند تشریفات گمرکی با تکمیل پنجره واحد تجارت فرامرزی تسهیل می شود.

حسین یاسری در گفتگو با مهر با اشاره به روند تکمیل پنجره واحد تجارت فرامرزی در گمرک استان یزد گفت: چهار سازمان همجوار استانی به پنجره واحد تجارت فرامرزی متصل شدند.

وی ادامه داد: اکنون سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان یزد، سازمان جهادکشاورزی، سازمان حمل و نقل و پایانه های استان و اداره کل استاندارد یزد به پنجره واحد تجارت فرامرزی متصل شده اند.

این مسئول افزود: با اتصال سازمان های همجوار استانی به سامانه تجارت فرامرزی از این پس تمامی استعلام ها و مجوزها بدون مکاتبات فیزیکی و از طریق سامانه دریافت می شود.

مدیرکل گمرک استان یزد ادامه داد: سازمان های متعددی در ارتباط با تجارت خارجی فعالند، ارتباط به سامان و نظامند این سازمان ها  با گمرک ضمن تسهیل در زنجیره تجارت و تسریع موجب می شود تا یک کالا به راحتی و درستی از گمرک ترخیص شود.

یاسری با بیان اینکه به مرور سازمان های بیشتری در استان یزد به سامانه تجارت فرامرزی متصل می شوند اظهارداشت: پنجره تجارت فرامرزی باعث کاهش زمان، ارتقاء ضریب دقت استعلامات و تسریع در تشریفات گمرکی می شود که در نهایت به کاهش هزینه های صادرات و تولید می انجامد.

وی اظهارداشت: ثبت الکترونیکی داده ها، دسترسی آنلاین به اطلاعات، افزایش سرعت و دقت در انجام تشریفات گمرکی، صرفه جوئی در هزینه ها و جلوگیری از جعل و تخلف از جمله مزایای تکمیل سامانه جامع امور گمرکی است.

کد خبر 3015409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha