۳۰ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۲۳

با نظارت سازمان دامپزشکی؛

۶۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های خراسان رضوی انجام شد

۶۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های خراسان رضوی انجام شد

مشهد- رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از جوجه ریزی تحت تظارت به تعداد ۶۷ میلیون قطعه در مرغداری های این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی علیرضا شهرام شرقی اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۶۷ میلیون قطعه جوجه یزی در مرغداری های گوشتی خراسان رضوی تحت نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان انجام شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از ۸ درصد رشد برخوردار بوده است.

وی افزود: برای تامین سلامت این تعداد جوجه یکروزه طی مدت فوق، بیش از ۴۲۳ میلیون دوز واکسن مصرف شده است که تمامی این مقدار واکسیناسیون توسط مراکز مایه کوبی بخش خصوصی دامپزشکی صورت پذیرفته است.

شهرام شرقی گفت: در جهت اجرای سیاست های ابلاغی اصل ۴۴، اداره کل دامپزشکی استان ۱۰۰ درصد عملیات مرتبط با طیور در زمینه های درمانی و پیش گیری را به بخش خصوصی واگذار کرده و بخش دولتی فقط وظیفه نظارت بر حسن اجرای عملیات را بر عهده گرفته است.

وی، با اشاره به وجود بیش از دو هزار و ۲۷۲ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت دوره ای ۲۹ میلیون قطعه و ۲۸۳ واحد مرغداری تخمگذار به ظرفیت ۱۱میلیون قطعه، اجرای مراقبت های بهداشتی در جهت حفظ این سرمایه عظیم اقتصادی را یادآور شد و  ادامه داد: بر این اساس، در راستای تامین امنیت و سلامت صنعت طیور و سرمایه این بخش در استان، از ابتدای سال تا کنون، طی اجرای فرایند مراقبت فعال بیماری ها، ۱۹ هزار مورد بازدید توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی در حوزه یادشده انجام شده که حاصل آن ۴۲ هزار مورد نمونه برداری و ۷۲ هزار مورد آزمایش مختلف مولکولی و سرولوژی با استفاده از جدیدترین فناوری های آزمایشگاهی بوده است.

کد خبر 3029411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha