۲۳ اسفند ۱۳۸۴، ۱۷:۱۰

امروز و در اوج خشونت؛

ارتش اشغالگر قدس با چراغ سبز انگليس و آمريكا به زندان اريحا حمله كرد

ارتش اشغالگر قدس با چراغ سبز انگليس و آمريكا به زندان اريحا حمله كرد

ارتش اشغالگر قدس امروز با هماهنگي آمريكايي ها و انگليسي ها به زندان اريحا در كرانه باختري رود اردن حمله كرد و به طور وحشيانه شماري از اسيران فلسطيني را به خاك و خون كشيد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل ازخبرگزاري فرانسه ، ارتش اشغالگر قدس امروز به زندان اريحا حمله كرد و شماري از زندانيان و نگهبانان و افسران امنيتي را دستگير نمود.

يك منبع فلسطيني اعلام كرد: درحمله وحشيانه صهيونيستها به زندان اريحا دستكم دو فلسطيني شهيد و 18 تن مجروح كردند.

درحال حاضر نظاميان اسرائيلي با سه دستگاه تانك و 50 دستگاه نفربر همزمان با پرواز دو فروند بالگرد بر فراز منطقه زندان اريحا را محاصره كردند. درزندان اريحا علاوه بر احمد سعدات سه تن از فعالان فلسطيني كه موفق به ترور رحبعام زئيفي در سال 2001 درقدس شرقي شدند به سرمي برند.

برخي گزارشها حاكيست اشغالگران صهيونيست در اين حمله ددمنشانه دستكم 100 تن از نيروهاي امنيتي فلسطين دستگير شدند.

"عزيز الدويك " رئيس مجلس قانونگذاري فلسطين آمريكاييها و انگليسيها را به توطئه چيني با رژيم صهيونيستي براي حمله به زندان اريحا در كرانه باختري رود اردن متهم كرد. وي در تظاهرات اعتراض آميز فلسطينيان در شهر رام الله تصريح كرد: آمريكاييها ، انگليسيها و اسرائيليها درتوطئه چيني حمله به زندان اريحا دست دارند .

رئيس پارلمان فلسطين خاطرنشان كرد: تجاوزسه گانه عليه آزادي اسيرانمان در زندان ها صورت گرفته است . الدويك با اشاره به عقب نشيني زندانبانان انگليسي و آمريكايي به عنوان نگهبانان احمد سعدات دبير كل جبهه خلق براي آزادي فلسطين و يارانش در زندان اريحا گفت : پيش ازحمله كماندوهاي رژيم صهيونيستي اينها محافظت از اسيران را رها كردند.

همزمان با آن تشكيلات خودگردان فلسطين آمريكاييها و انگليسيها را مسئول حمله به زندان اريحا معرفي كرد و ازجامعه بين المللي خواست جلوي حملات ددمنشانه صهيونيستهاي اشغالگر را بگيرد.

احمد سعدات دبيركل جبهه خلق براي آزادي فلسطين كه در زندان اريحا هدف حمله صهيونيستها قرار گرفته است اعلام كرد كه تسليم اسرائيل نخواهد شد. وي در گفتگو با شبكه خبري الجزيره افزود : ما دو راه درپيش روي داريم يا مقابله و يا مرگ .

دبيركل جبهه خلق براي آزادي فلسطين عنوان كرد: ما دو راه در پيش رو داريم يا ايستادگي و مقابله با اشغالگران و يا مرگ و هرگز تسليم را نمي پذيريم . پليس فلسطين اعلام كرد: كماندوهاي اسرائيلي با حمله به زندان اريحا شماري از زندانيان و نگهبانان و افسران امنيتي را بازداشت كردند.

سخنگوي نظاميان صهيونيست ضمن تاييد حمله نيروهاي اين رژيم به زندان اريحا گفت: پس از نقض توافقنامه امضا شده با تشكيلات خودگردان اين حمله صورت گرفت . وي افزود: كماندوهاي اسرائيل براي دستگيري قاتلان "رحبعام زئيفي" وزير جهانگردي رژيم اسرائيل و سايرتروريستهاي زنداني به زندان اريحا حمله كردند.

زندانبانان آمريكايي و انگليسي صبح امروز پيش ازحمله وحشيانه صهيونيستها، زندان اريحا را ترك كرده بودند. در واكنش به آن رهبري تشكيلات خودگردان فلسطين آمريكاييها و انگليسي ها را مسئول حمله اسرائيليها به زندان اريحا معرفي كرد .

دفتر ابومازن رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين در بيانيه اي اعلام كرد : آمريكاييها و انگليسي ها مسئول جان اسيران فلسطيني درقبال حمله تجاوزكارانه كماندوهاي اسرائيلي هستند و آنها بايد درقبال هر گونه تلاش براي به خطر انداختن جان احمد سعدات و سرلشگر فواد شوبكي و يارانش پاسخگو باشند.

دراين بيانيه آمده است ناظران انگليسي وآمريكايي بدون اطلاع تشكيلات خودگردان اقدام به ترك پست خود كردند و اين اقدام به معناي نقض توافقنامه 2002 است بنابراين مسئوليت به خطر افتادن جان اسيران فلسطيني برعهده آنهاست .

تشكيلات خودگردان حمله وحشيانه نيروهاي اشغالگر به زندان را محكوم كرد وخواستار خروج فوري اشغالگران و توقف تمام اعمال تجاوزكارانه شان شد .

حكومت خودگردان از ناظران آمريكايي و انگليسي خواست به سركار خود بازگردند و مسئوليت جان اسيران را برعهده بگيرند .

رهبري تشكيلات خودگردان معتقد است حمله اسرائيل به مقر استانداري و زندان اريحا نقض آشكار توافقنامه بين المللي است.

به موجب اين توافقنامه سعدات و يارانش پس از محاكمه در مقر تشكيلات خودگردان به زندان اريحا تحت محاصره نيروهاي اسرائيلي در سال 2002 منتقل شدند.

اسماعيل هنيه مامور تشكيل دولت آينده فلسطين و از رهبران حماس به رژيم اشغالگر قدس درمورد به خطر انداختن زندگي احمد سعدات و بردارانش در زندان هشدار داده است .

وي در كنفرانس خبري در جمع خانوادههاي اسير فلسطيني در بند اسرائيل گفت: ما به اسرائيل درمورد عواقب و پيامدهاي ادامه اين اقدام خرابكارانه و بويژه به خطر انداختن جان احمد سعدات و برادران مبارزش در زندان هشدار مي دهيم.

کد خبر 303378

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha