۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۵، ۱۴:۲۰

152 نماينده مجلس در نامه اي به رئيس جمهور:

از خانواده زندانيان حمايت شود

152 نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با ارسال نامه اي به رئيس جمهور از وي خواستند تا ترتيبات لازم به منظور حمايت از خانواده هاي زندانيان اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني "مهر" در اين نامه آمده است: برابر اعلام سازمان زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور، از مجموع زندانيان تعداد 90 هزار نفر متاهل و سرپرست خانواده بوده كه با تحقيقات به عمل آمده 70 درصد از خانواده هاي ايشان نيازمند كمك هاي مالي مي باشند به نحوي كه براي تامين حداقل معيشت زندگي دچار بحران شده و تعداد قابل توجهي از فرزندان اين خانواده ها به دليل مشكلات اقتصادي مجبور به ترك تحصيل شده اند.

اين نمايندگان خاطرنشان كردند: بر اساس ماده 132 قانون برنامه چهارم توسعه، سازمان زندان ها موظف گرديده كه تا پايان برنامه، صد درصد خانواده هاي زندانيان نيازمند و معدومين را تحت پوشش قرار دهد.

نمايندگان با اشاره به اينكه در حال حاضر هيچگونه امكانات و اعتباري براي اين امر مهم و حساس پيش بيني نگرديده است و همچنين اين مسئله كه سازمان زندان ها با توجه به عدم حمايت و بودجه لازم و با ايجاد 164 انجمن حمايت از خانواده هاي زندانيان، صرفا 10 درصد از آمار فوق را تحت پوشش قرار داده است، از رئيس جمهور خواستند تا دستورات لازم براي اجراي ماده فوق در دستور كار دولت قرار گرفته و در تحقق اهداف برنامه و ميزان و نحوه تامين اعتبار اقدام لازم به عمل آيد.

کد خبر 328985

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha