۱۱ آبان ۱۳۸۲، ۱۳:۴۵

ابوالفضل پور عرب اين بار در "عروس" شبكه دو

ابوالفضل پور عرب كه به واسطه حضور در فيلم سينماي «عروس»، نخستين تجربه سينمايي خود را با موفقيت پشت سر گذاشت، اين بار قصد دارد در مجموعه تلويزيوني «عروس» به ايفاي نقش بپردازد.

پويان طايفه كارگردان اين مجموعه تلويزيوني در گفت و گو با خبرنگار هنري "مهر"، ضمن بيان اين مطلب گفت:  متن اين مجموعه را عباس اكبري به تحرير درآورده  و اثر از حال و هوايي اجتماعي و فانتري برخوردار است كه با توجه به فعاليت پيشين من در عرصه تلويزيون، تلاش دارم از مولفه هايي بيشتر استفاده كنم كه بتواند ارتباط موثرتري با بيننده برقرار سازد. هر چند كه اين اثر به همه اقشار جامعه مربوط است و افرادي خاص را مورد توجه قرار نمي دهد.
وي به داستان اين اثر اشاره كرد و خاطر نشان ساخت:  جواني براي تحصيل به تهران مي آيد و نزد پدربزرگ  و مادر بزرگش مي رود. اما مشكل اصلي او براي تحصيل، عدم بهره مندي از منبعي مالي است كه از طريق آن بتواند نيازهاي تحصيل خود را برطرف كند. ماشين قديمي و فرسوده پدر بزرگ كه از كار افتاده او را به فكر استفاده بهينه از اين خودرو براي درآمد زايي مي اندازد. به همين خاطر، ماشين را به بهترين شكل بازسازي مي كند و آن را به عروس و دامادهاي جوان براي استفاده در شب عروسي شان، كرايه مي دهد. اما اين روند با آمدن فردي ديگر در زندگي اين جوان ادامه نمي يابد و شرايط به كلي تغيير مي كند.
اين كارگردان در ادامه با اشاره به اينكه انتخاب بازيگران بر اساس نزديكي شخصيت به نقش پرداز بوده است، گفت:  سعي كردم  شخصيت هايي كه خلق شده اند، به وسيله بازيگراني مناسب به خوبي جلوه كنند و امكان رشد و ارايه شخصيت كامل آنها فراهم شود.
طايفه اين اثر را جزو آثاري دانست كه در توليد آن قصد متفاوت سازي وجود دا شته است و اضافه كرد:  ما بي آنكه مجموعه را به طرف طنز صرف سوق بدهيم، از موقعيت هاي لطيفي استفاده مي كنيم كه طراوت، شادابي و حركت و تلاش را به بيننده منتقل كند. يعني  تلاش تمامي سازندگان بر اين اساس است كه قصه به گونه اي ارايه شود كه ضمن طرح مسايل و مشكلات فراوان شهرهاي بزرگ در زمينه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي مجموعه سياه ارايه نشود و تصويري لطيف و قابل باور از آنچه در جامعه جريان دارد را به بيننده ارايه دهيم.
در مجموعه تلويزيوني «عروس»  حميده خير آبادي، مرتضي احمدي، مهرانه مهين ترابي و فريبرز علي اكبرپور از ديگر بازيگران اصلي  به شمار مي روند. طراحي صحنه و لباس مجموعه بر عهده زهرا بوبان است و تصويربرداري آن را عليرضا صديقي انجام مي دهد. تهيه كنندگي اين مجموعه را هم مريم بهاري عهده دار است.
کد خبر 34825

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha