۴ اسفند ۱۳۹۴، ۸:۲۶

وزیرعلوم دولت اصلاحات:

دانشجویان نباید ابزار افراد فعال سیاسی خارج از دانشگاه شوند

دانشجویان نباید ابزار افراد فعال سیاسی خارج از دانشگاه شوند

سنندج- وزیر علوم دولت اصلاحات با اشاره به رسالت دانشجویان در راستای مدیریت افکار عمومی جامعه، عنوان کرد: دانشجویان نباید ابزار افراد فعال سیاسی خارج از دانشگاه شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی معین دوشنبه شب در نشست انتخاباتی که با موضوع نقش اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، گفت: خداگرایی، عدالت خواهی، ظلم ستیزی، آزادیخواهی و نوع دوستی جزو ویژگی‌های ذاتی و خدادادی انسان ها است.

وی با اشاره به اینکه انسان موجودی اجتماعی خلق شده است، عنوان کرد: همه ما نسبت به جامعه خود مسئول هستیم و در موقعیت های حساس باید به ایفای مسئولیت خود بپردازیم.

وی با بیان اینکه انتخابات یکی از موقعیت های حساس در هر جامعه ای محسوب می شود، بیان کرد: بنابر فرمایش پیامبراکرم(ص) همه ما انسان ها نسبت به همدیگر مسئول هستیم، بنابراین باید در تمامی شرایط به ویژه موقعیت های حساس ادای تکلیف کنیم.

وزیر علوم دولت اصلاحات با اشاره به اینکه خلاصه ملت در مجلس است، اظهارداشت: اگر مجلس دوره‌های هشتم و نهم نتوانست موفق عمل کند بدلیل ضعف ساختاری انتخابات بود که عصاره مردم در این دوره ها وارد مجلس نشدند.

معین افزود: فردی که وارد مجلس می شود تنها به مردم حوزه انتخابیه خود نمی اندیشد چراکه نماینده کل ملت ایران است و اصلی ترین رسالتش هم دفاع از حقوق مردم، سیاست گذاری و قانون گذاری است.

وی ادامه داد: برخی از نمایندگان مجلس نهم بجای دفاع از حق مردم به دنبال رانت خواری بودند و تعدادی از آنها هم که از معاون اول رییس جمهور دولت گذشته پول هایی را دریافت کرده بودند.

وزیر علوم دولت اصلاحات خطاب به دانشجویان گفت: شما دانشجویان نباید ابزار افراد فعال سیاسی خارج از دانشگاه به ویژه در ایام انتخابات شوید.

وی با بیان اینکه اقتدارکشورما در گرو وحدت و تفاهم است، گفت: وجود اختلافات و تفاوت هایی که منجر به رشد انسان می شود هیچ اشکالی ندارد ولی باید وحدت و انسجام ملی همواره در اصل مباحث، مسائل واهداف قرارداده شود.

معین با اشاره به اینکه ایران اسلامی بیشترین تنوع فرهنگی، قومی و مذهبی را دارد، اضافه کرد: با وجود اقوام ومذاهب مختلف، انسجام درکشور ما نسبت به کشورهای همسایه بسیار بیشتر است.

وی عنوان کرد: معتقدم اگر شخصیتی اصالت داشته و مردمی باشد واز دانش، تخصص، کارآمدی و مدیریت بالایی هم برخوارد باشد و در تعاملی منطقی و عقلانی تلاش فراوانی برای تصویب قوانین کند چه اصولگرا و چه اصلاح طلب، نماینده ای ارزشمند برای ملت ایران در مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه گفتگو به صورت منطقی وعقلانی بهترین راه حل برای رفع مشکلات است، ادامه داد: در کشور ما گفتگو به زبان انتخابات است ودر این رهگذار مرحله به مرحله هم به درجه آگاهی مردم افزوده می شود.

وزیر علوم دولت اصلاحات عنوان کرد: نسل جدید از خردگرایی بیشتری نسبت به نسل گذشته برخوردارند ولی متاسفانه دارای انگیزه کمتر و احساس ناامنی شغلی زیادتری هم هستند.

معین اظهارداشت: در سخت ترین شرایط با بالاترین انگیزه باید پیش برویم تا بتوانیم بر مشکلات فائق شویم.

کد خبر 3563535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha