۱۶ اسفند ۱۳۹۴، ۹:۴۸

از ابتدای امسال تاکنون؛

۶۵۰ میلیون ریال اعتبار به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد پرداخت شد

۶۵۰ میلیون ریال اعتبار به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد پرداخت شد

بجنورد - مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۵۰ میلیون ریال به کانون‌ها ی مساجد شهرستان‌های این استان پرداخت شده است.

هاشم شیرازیان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: مساجد در صدر اسلام به عنوان پایگاه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مطرح بوده‌اند و همواره مسجد محور اصلی تمام برنامه‌های فرهنگی به شمار می‌رفته است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت مساجد برای سیراب کردن جوانان از حقایق الهی اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید، بایستی به نحوی گام برداشت که مساجد کانونی از اتفاقات فرهنگی جوانان باشد.

شیرازیان همچنین کانون‌های فرهنگی هنری را ظرفیت خوبی برای تقویت جایگاه و ارتباط جوانان با فرهنگ ارزشی و دینی مساجد عنوان کرد.

مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد استان گفت: امسال برای نخستین بار طرح درجه بندی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد صورت گرفت.

وی افزود: براساس این طرح هم اکنون ۳۰ درصد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی درجه یک، ۴۰ درصد درجه دو و ۳۰ درصد نیز درجه سه هستند.

شیرازیان اظهار کرد: همچنین براساس تعداد کانون‌ها و درجه بندی آن‌ها کمک‌هایی از سوی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان به شهرستان‌ها صورت می‌گیرد.

وی از پرداخت ۶۵۰ میلیون ریال از ابتدای امسال تاکنون به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری نیز ۱۰ میلیون ریال به کانون‌های درجه یک، هفت میلیون ریال کانون‌های درجه دو و چهار میلیون ریال نیز به کانون‌های درجه سه استان پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر ۳۴۱ کانون فرهنگی هنری مساجد در خراسان شمالی فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۶۳ درصد در نقاط روستایی و مرزی استان قرار دارند.

کد خبر 3573625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha