۱۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۷:۱۷

شورای شهر شیراز مصوب کرد؛

تکلیف ۳ هزار میلیاردی شهرداری شیراز در بخش سرمایه گذاری

تکلیف ۳ هزار میلیاردی شهرداری شیراز در بخش سرمایه گذاری

شیراز- رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر شیراز گفت: سال آینده تکلیف ۳ هزار میلیارد تومان در بخش سرمایه گذاری شهرداری شیراز مصوب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم شعرا بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری وضعیت کمیسیون های شورای شهر شیراز تاکید کرد: تکلیف سال آینده شهرداری در زمینه سرمایه‌گذاری اعتبارات به طور جاری و طرح‌های مشارکتی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در بخش جاری ۶۳۵میلیارد تومان و در بخش مشارکتی نیز ۳هزار میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده تاکید کرد: طوری برنامه‌ریزی لازم انجام شده تا زمینه‌‌های سرمایه‌گذاری فراهم گردد و بخش خصوصی در این زمینه بتواند مشارکت داشته باشد.

شعرا تصریح کرد: در مورد ارتفاعات شیراز، باباکوهی و کوه نور زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری از ۱۸ میلیارد تومان به ۳۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه امسال یک‌هزار میلیارد تومان از اعتبارات پیش‌بینی شده سرمایه‌گذاری محقق شد، گفت: برای سال آینده در حوزه سرمایه‌گذاری و خرید اوراق مشارکت شهروندان ۲۸۰ میلیارد تومان تصویب شده که مختص پروژه زندیه و میدان توپخانه شیراز است.

در ادامه رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز نیز با بیان اینکه این کمیسیون در سال چهارم شورای شهر تشکیل شد، گفت: اعتبار این بخش در بودجه سال آینده شهرداری شیراز ۳۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

علی راستگو افزود: مهم‌ترین طرح‌های بخش گردشگری که در بودجه شهرداری پیش‌بینی شده شامل طرح جامع گردشگری و برند شیراز، مطالعه و مکان‌یابی ایجاد زیرساخت‌های دهکده آرامش، خرید اتوبوس‌های گردشگری، تملک و احداث پارک فرهنگ برم‌دلک و اجرای طرح گردشگری در بافت تاریخی شیراز است.

وی ادامه داد: اجرای طرح رخشورخانه آرامگاه سعدی و نصب نماد در روبه‌روی آرامگاه به همراه طرح احیای چشمه رکن‌آباد نیز در اعتبارات سال آینده بخش گردشگری شهرداری شیراز پیش‌بینی شده است.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز یادآور شد: در مجموع اعتبارات حوزه گردشگری شهرداری شیراز نسبت به سال ۹۴ حدود ۱۴ درصد رشد داشته که این مناسب نیست و باید برای افزایش آن و ایجادزیرساخت‌ها بیشتر توجه کرد.

کد خبر 3575174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha