۲۳ اسفند ۱۳۹۴، ۹:۲۶

با تن پوش سیاه؛

مشهدالرضا(ع) در سوگ یاس نبوی غرق ماتم شد

مشهدالرضا(ع) در سوگ یاس نبوی غرق ماتم شد

مشهد- حرم ملکوتی رضوی سیاه پوش و ملجا جمع بی شمار عاشقان و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت (ع) شده است که عزادار شهادت یاس نبوی دل رهسپار غریب بقیع کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، هزاران زائر و مجاور از شب گذشته در صحن و سرای بارگاه ملکوتی ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) گرد هم آمدند تا شهادت بانوی بزرگ دو عالم را به ساحت فرزند بزرگوارشان تسلیت بگویند.

در شب شهادت یگانه بانوی محبوب دو عالم  و همچنین صبح سالروز شهادت این بزرگ بانوی مکرم اسلام آسمان نیز گریست تا گواه و همراهی باشد بر باران اشک هایی که در سوگ زهرای مرضیه (س) از دیدگان دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (س) جاری شده است.

زائران و مجاوران در شامگاه شنبه به حرم قدسی آمدند تا شهادت جانسوز بانوی بزرگ اسلام و مادر گرانقدرامام رضا(ع) را به ساحت مقدس آن حضرت تسلیت عرض کنند و با یادآوری سیره و سبک زندگی حضرت زهرا(س) نام ایشان و عظمت شخصیتشان را بیش از پیش جاودان نگاه دارند.

صدای نوحه و شیون همراه با نوای باران از شب گذشته فضای حزن انگیزی را بر آستان رضوی حاکم کرده و عزاداران همنوا با مرثیه سرایان عقده دل گشوده و فریاد اندوه از جان برآوردند.

همچنین مسجدها، حسینیه ها و تکایا ، بقاع متبرکه و محافل دینی در مشهد و سایر شهرستان های خراسان رضوی میزبان عزاداران فاطمی است و برخی ایستگاه های صلواتی چای و نوشتن اسامی والقاب حصرت زهرا(س) در سطح شهر مشهد دایر است.

شامگاه شنبه سراسر صحن و سرای حرم ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) سیاه پوش شد، عطر یاس نبوی فضا را پرکرد و صدای نوا و نوحه از هر گوشه از اماکن متبرکه به گوش می رسید.

همزمان با شب شهادت دخت نبی مکرم اسلام در هر رواق از حرم مطهر حضرت رضا(ع) تعزیه ای برپا شد  و مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) برای زائران ایرانی و غیرایرانی در سوگ شهادت حضرت فاطمه(س) مرثیه سرایی کردند و سخنرانان به تشریح سبک و سیره آن حضرت و مقتل خوانی شهادت ایشان مشغول بودند و محافل بزرگ قرآنی نیز زینت بخش این مراسم بود.

حضرت زهرا الگوی بانوان جهان

در مهمترین این برنامه ها در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر پس از نوحه خوانی و مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت(ع) سخنران ویژه این مراسم پس از ابراز تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: آن حضرت در همسرداری و نیکی به والدین نمونه یک زن موفق و الگو در اسلام بود.

حجت الاسلام سیدآبادی شب گذشته در برنامه سوگواری شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) حضرت فاطمه(س) را پاره تن و نور چشم خود دانستند.

وی گفت: با وجود آنکه حضرت زهرا(س) در زمان شهادت ۱۸ سال سن داشتند اما از نظر معرفتی به درجه ای از معرفت رسیدند که الگوی بانوان جهان شدند.
وی بیان کرد:‌ حضرت فاطمه زهرا(س) در همسرداری، نیکی به والدین، انفاق و ایثار نمونه یک زن موفق و الگو در اسلام است.

اجتماع عظیم سوگواران فاطمی

مردم ولایتمدار و خداجوی مشهد مقدس همچنین از ساعات ابتدایی صبح امروز و همزمان با سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام در عرصه میدان شهدای مشهد گرد هم آمدند و با همراهی ذاکران و مداحان اهل بیت به سوگ بانوی مکرم اسلام نشستند.

همزمان با برپایی آئین عزاداری و مداحی هیئت های حاضر در اجتماع عظیم سوگواران یاس نبوی در عرصه میدان شهدا دسته های عزادار برای عرض تسلیت به ساحت مقدس علی ابن موسی الرضا(ع) به حرم رضوی مشرف خواهند شد.  

کد خبر 3579221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha