۲۴ فروردین ۱۳۹۵، ۸:۱۲

شبکه افق روی آنتن می‌برد

روایت حجت الاسلام ماندگاری از تکلیف‌گرایی امام خمینی(ره)

روایت حجت الاسلام ماندگاری از تکلیف‌گرایی امام خمینی(ره)

«عصر خمینی» با حضور حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری و با موضوع «تکلیف گرایی در اندیشه امام راحل»، سه شنبه ۲۴ فروردین از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه «عصر خمینی» به بررسی گفتمان انقلاب از صحیفه امام خمینی(ره) اختصاص دارد و در هر قسمت یکی از شخصیت های دوران انقلاب یا کسانی از نزدیک با امام راحل مأنوس بوده اند و همچنین پژوهشگران آشنا با اندیشه های بنیان گذار کبیر انقلاب در این برنامه حضور می یابند. «عصر خمینی» این هفته با حضور حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری به موضوع تکلیف گرایی در صحیفه امام خمینی(ره) اختصاص دارد.

قاطعیت در انجام تکلیف، احساس شکست نکردن در ادای تکلیف و مأیوس نشدن در اجرای تکلیف، مأمور به انجام تکلیف نه نتیجه آن و تشخیص وظیفه قبل از عمل به آن برخی از ابعاد تکلیف گرایی امام راحل هستند که حجت الاسلام ماندگاری به تشریح و تبیین آنها می پردازد.

امام خمینی(ره) دارای اندیشه های ناب و بلندی بود که بررسی هر یک از آنها می تواند یکی از ابعاد پیروزی انقلاب و چرایی و چیستی آن را بیش از گذشته روشن کند.

یکی از مهمترین ابعاد پیروزی انقلاب نیز تکلیف گرایی بود، یعنی انجام وظیفه انقلابی فارغ از اینکه نتیجه حاصل می شود یا خیر. امام راحل عقیده داشت تکالیف الهی الطاف خداوندی هستند. ایشان می فرمود: ما تا در این حیات دنیوی هستیم، تا در اینجا هستیم، مأموریت ها از طرف خدای تبارک و تعالی داریم و باید قیام کنیم به این مأموریت ها، باید غفلت نکنیم از تکالیف الهیه. تمام تکالیف الهیه، الطافی است الهی و ما خیال می کنیم تکالیفی است، همه اش الطاف است، چه تکالیف فردی که برای هر فردی هست برای تربیت او، برای تکمیل او، برای اینکه غیر از این راه، راه تکمیل و راه ترقی نبوده است، درجاتی هست که بدون این راه نمی شود به آن درجات رسید.

محمدرضا رضائیان تهیه کننده و کارگردان برنامه «عصر خمینی» است که سه شنبه ۲۴ فروردین ساعت ۹ صبح و تکرار آن ساعت ۱۵:۳۰ از شبکه افق پخش می شود.

کد خبر 3595922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha