۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۵۸

علی نیک‌رفتار در گفتگو با مهر:

«در» انجمن عکاسان روی کسی بسته نیست/ ارسال اساسنامه به وزارت کار

«در» انجمن عکاسان روی کسی بسته نیست/ ارسال اساسنامه به وزارت کار

علی نیک رفتار رییس انجمن عکاسان سینمای ایران تاکید کرد در این انجمن روی هیچ عکاسی بسته نیست و حتی با افرادی که عضو صنف نیستند همکاری‌های لازم می شود.

علی نیک‌رفتار رییس انجمن عکاسان سینمای ایران و دبیر دومین جشن انجمن در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: طبق فراخوان اعلام شده تمامی عکاسانی که در حوزه سینما فعالیت دارند می توانستند آثار خود را به دبیرخانه این جشن ارسال کنند. در این دوره از جشن نیز مانند دوره قبلی علاوه بر عکاسان عضو انجمن، عکاسانی که عضو انجمن نیستند نیز می توانستند در این جشن شرکت کنند.

وی ادامه داد: در این دوره تمامی آثار فیلم های تولید شده و اکران شده از ابتدای سال ۹۴ تا ۲۹ اسفند ۹۴ امکان شرکت در این جشن را داشتند. مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشن تا ۳۱ فروردین ماه در نظر گرفته شده بود و سعی داریم داوری ها تا ۱۰ اردیبهشت ماه به پایان رسانیم.

عکاس فیلم سینمایی «برادرم خسرو» بیان کرد: ما در کمیته امنیت شغلی برای دوستانی که عضو انجمن نیستند محدودیت هایی را قائل شده ایم، اما این به آن معنا نیست که این عکاسان اجازه کار نداشته باشند. تعداد بسیاری از عکاسان وجود دارند که در حوزه عکاسی در سینما فعالیت می کنند اما عضو انجمن ما نیستند و یا شرایط عضویت در انجمن را ندارند. در چنین شرایطی ما با صدور مجوزهای موقت برای این عکاسان، شرایط را برای فعالیت بهتر آنها در سینما فراهم می کنیم. در واقع این کار با این هدف انجام می شود تا این دوستان به انجمن بیشتر نزدیک شوند و نابسامانی های موجود در حرفه عکاسی کمتر شود.

نیک رفتار گفت: گاهی این اندیشه بوجود می آید که انجمن عکاسان سینما خیلی بسته نسبت به عکاسانی که عضو این انجمن نیستند برخورد می کند و شرایط سختی را برای ورود به این انجمن ایجاد کرده اند که چنین مساله ای صحت ندارد. ما در انجمن از عکاسانی که عضو انجمن نبودند و کاندید دریافت سیمرغ در جشنواره شده اند، تقدیر کرده ایم و این یک نوع ارزش گذاری برای این عکاسان است.

رییس انجمن عکاسان سینمای ایران با تاکید بر لزوم ساماندهی امور صنفی توضیح داد: تمام برنامه ریزی های ما در حوزه فعالیت های صنفی این است که جمعیت عکاسان مشغول به کار در این حوزه سر و سامان پیدا کنند. در انجمن عکاسان سینمای ایران روی هیچ عکاسی بسته نیست و تمام تلاش خود را می کنیم تا دوستان در این انجمن عضو شوند.

وی با اشاره به برنامه های سال جاری انجمن عکاسان سینمای ایران بیان کرد: امسال برنامه های مختلفی در دستور کار انجمن قرار گرفته است که از همه مهمتر می توان به فعال کردن کمیته هایی که قرار بود از سال قبل تشکیل و فعال شوند مانند کمیته فرهنگی آموزشی، کمیته انضباطی، کمیته رفاهی اشاره کرد. امیدوارم تا چند ماه آینده این کمیته ها را فعال کنیم و به جایی برسیم که کار انجمن عکاسان تنها برگزاری جشن نباشد.

دبیر دومین جشن انجمن عکاسان سینمای ایران توضیح داد: در حال حاضر پیش از هرچیز نیازمند آموزش در حوزه عکاسی هستیم و امیدوارم بتوانیم کارگاه های آموزشی مناسبی را به صورت منسجم در این زمینه برگزار کنیم و در کنار آن از عکاسان حرفه ای خارج از کشور نیز برای حضور در این کارگاه های آموزشی دعوت کنیم.

نیک رفتار در پایان گفت: اساسنامه انجمن به وزارت کار ارائه شده است و منتظر جواب این وزارتخانه برای تصویب نهایی هستیم.

کد خبر 3600781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha