۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۳۰

در گفتگو با مهر عنوان شد:

اعطای تسهیلات باسود تک‌رقمی به محصولات صنایع دریایی دانش بنیان

اعطای تسهیلات باسود تک‌رقمی به محصولات صنایع دریایی دانش بنیان

بندرعباس - مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی کشور گفت: این صندوق به طرح های صنایع دریایی که دانش بنیان هستند، تسهیلاتی با سود تک رقمی اعطا خواهد کرد.

مهرداد مظفری در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت صنایع دریایی کشور بیان داشت: استان هرمزگان به لحاظ داشتن موقعیت استراتژیک در منطقه ظرفیت مناسبی در حوزه های دریانوردی و صنایع دریایی دارد. توسعه دریامحور در استان‌های جنوبی کشور مدنظر است و می توان گفت هرمزگان مرکز صنایع دریایی جنوب کشور است.

مظفری گفت: چشم انداز صندوق توسعه صنایع دریایی کشور در افق ۱۴۰۴ تبدیل ظرفیت های دریایی کشوربه منافع ملی پایدار است. کانون فعالیت های مرکزی این صندوق استان هرمزگان خواهد بود.

وی عنوان کرد: از آنجا که تولید بر مبنای مطالعه بازار و بر اساس مزیت های اقتصادی به عنوان دو راهبرد صندوق توسعه صنایع دریایی است دولت می تواند با تسهیل در فضای کسب و کار، تصویب قوانین و تزریق نقدینگی به توسعه صنایع دریایی کمک کند.

مظفری با تاکید براینکه توسعه مناطق ساحلی باید بر مبنای دریا باشد، ابراز داشت: توسعه‌ ساخت و تعمیر کشتی و صنایع فراساحل و  ایجاد زنجیره‌ تأمین مطمئن و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های دریایی باید توسط مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

وی توسعه‌ ساحل نشینی و دسترسی به آب، گسترش ترانزیت و صادرات مجدد، مشارکت بین‌المللی، صادرات محوری، توسعه‌ استانداردسازی، توسعه‌ بیمه‌های دریایی، مشارکت در صنایع فراساحل و حمایت از بخش خصوصی و تقاضاهای مردمی را سیاست صندوق در حمایت از توسعه دریا محور عنوان کرد.

رئیس صندوق توسعه دریایی سیاستها و اهداف کلان را حمایت از بازار ساخت انواع شناور، حمایت از بازار تعمیرات شناور، حمایت از توسعه زیرساخت صنایع دریایی، حمایت از صادرات و افزایش تعاملات بین‌المللی، حمایت از توسعه نرم‌افزاری صنعت، حمایت از زنجیره تامین صنعت کشتی سازی و تولیدات داخلی، نظارت بر صنعت و ساماندهی بازار، جلب رضایت مشتریان و ذینفعان صندوق و سرمایه‌گذاری در طرحهای توسعه، مشارکت با بخش خصوصی و درآمدزایی دانست.

رئیس صندوق توسعه دریایی در ادامه افزود: این صندوق به طرح های صنایع دریایی که دانش بنیان هستند، تسهیلاتی با سود تک رقمی اعطا خواهد کرد.

کد خبر 3617738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha