۱۳ مرداد ۱۳۸۵، ۱۲:۰۰

با هدف سرپوش گذاشتن بر حمايتهاي تسليحاتي واشنگتن از اسرائيل مطرح شد :

اتهامات بي پايه و اساس مجلس سناي آمريكا عليه ايران و سوريه

اتهامات بي پايه و اساس مجلس سناي آمريكا عليه ايران و سوريه

مجلس سناي آمريكا شب گذشته با تصويب قطعنامه اي همسو با كاخ سفيد، در تلاش براي سرپوش گذاشتن بر حمايتهاي تسليحاتي آمريكا از رژيم صهيونيستي، ايران و سوريه را به حمايت لجستيكي و مالي از حزب الله متهم كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه، سناتورهاي آمريكايي بدون اشاره به حمايتهاي تسليحاتي آمريكا از رژيم صهيونيستي و ارسال سلاحهاي كشتار جمعي براي اين رژيم با هدف سرپوش گذاشتن بر نقش كاخ سفيد در جنگ افروزي اسرائيل  در اين قطعنامه غيرالزام آور از تهران و دمشق خواستند به زعم خود"تمام حمايتهاي لجستيكي و مالي خود از حزب لله پايان دهند و از دو كشور خواستند از نفوذ خود روي حزب الله براي خلع سلاح اين گروه استفاده كنند ".  

اين قطعنامه كه به اتفاق آراء به تصويب رسيد ، درگيريهاي حزب الله و اسرائيل را تهديدي براي صلح و امنيت مردم اسرائيل و لبنان ناميد و خواستار پايان درگيريها شد .

مجلس نمايندگان و سناي آمريكا اواخر تيرماه  با تصويب قطعنامه هايي به شدت از جنايات ضد بشري رژيم صهيونيستي در فلسطين و لبنان حمايت كردند و براي سرپوش گذاشتن بر نقش غيرقابل انكار كاخ سفيد در جنگ افروزي اسرائيل، انگشت اتهامات را بار ديگر به سوي ايران و سوريه نشانه رفتند.

اين قطعنامه 7صفحه اي با حمايت آشكار از جنايات ضد بشري رژيم صهيونيستي در لبنان و مناطق فلسطيني از" حق اسرائيل دراتخاذ اقدامي مناسب براي دفاع از خود از جمله اجراي عملياتها هم در اسرائيل(مناطق اشغالي 1948) و هم در اراضي كشورهايي كه تهديد محسوب مي شوند ، حمايت مي كند."

اين قطعنامه بدون محكوم كردن نقض گسترده حقوق بشر در مناطق فلسطيني و لبنان توسط رژيم اشغالگر قدس و بدون هرگونه درخواست از اين رژيم براي توقف كشتار مردم بيگناه تنها به استقبال خود از هرگونه تلاش اسرائيل براي جلوگيري از تلفات غير نظاميان اشاره كرده است.

اتهامات بي پايه واساس سناتورهاي آمريكايي عليه ايران وسوريه در حالي است كه رسانه ها از چند روز پيش فاش كرده اند كه آمريكا از طريق خاك انگليس تاكنون چندين محموله بمب هاي هدايت شونده و ليزري و فسفري و ديگر سلاحهاي كشتار جمعي براي رژيم صهيونيستي ارسال كرده است كه اين رژيم آنها را براي كشتار و ويراني در لبنان مورد استفاده قرار دهد.

کد خبر 362522

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha